Șapte pe un loc: Grecia trebuie să aleagă din șapte oferte de fregate. Italia se alătură statelor care candidează

Cătălin Costea / 20 feb 2021 / 08:43
Fretata FREMM, sursă foto: Difensa.it
Fretata FREMM, sursă foto: Difensa.it

Lista candidaților pentru construcția celor patru fregate destinate Forțelor Navale ale Greciei este în creștere. În timp ce opțiunea americană a cunoscut un ușor regres, cea franceză a făcut un pas înainte, iar britanicii, olandezii, germanii, spaniolii și, mai nou, italienii și-au depus ofertele.

Potrivit cotidianului elen Pentapostagma, dacă se iau în calcul fregatele propriu-zise, oferta franceză pare superioară, deoarece Belharra sunt considerate de către experți ca fiind nave mai puternice și mai noi decât MMSC-urile americane propuse de Lockheed Martin. Ca soluție intermediară până la finalizarea construcției noilor fregate, atât partea franceză, cât și cea americană asigură modernizarea fregatelor mai vechi din clasa MEKO și suport tehnic.

Grupul șantier naval olandez Damen Shipyard Group a propus, în decembrie anul trecut, fregata Sigma 11515 HN și este relativ flexibil atât în ​​construcția navelor (lungime, sisteme de armament etc.), cât și în finanțarea de la băncile olandeze. Se subliniază faptul că în șantierele navale olandeze au fost construite cele 9 fregate clasa Elli (Kortenaer) care deservesc marina elenă de 40 de ani, precum și cea mai mare și cea mai performantă navă a Pazei de Coastă elene, Path Gavdos. Cu toate acestea, soluția intermediară a fregatelor “M” pe care marina olandeză a oferit-o este inferioară celorlalte propuneri.

Recent, a apărut propunerea spaniolă privind fregata Navantia (F-110), construită în colaborare cu șantierul naval Onex din Grecia. Este o navă mai mare decât celelalte propuse (aproape de FREMM) modernă, cu capacități de apărare aeriană, dar soluția intermediară nu a fost anunțată,. marina spaniolă având fregate din clasa Alvaro de Bazan (F-100). 

Între timp, la sfârșitul săptămânii trecute, a fost lansată propunerea interesantă a Germaniei. Pe lângă fregatele noi MEKO 200 și modernizarea fregatelor actuale din clasa MEKO, germanii au inclus în același buget și construcția a două submarine din clasa Type 214.

Deși oferta Germaniei a uimit și pare extrem de tentantă, potrivit informațiilor publicate de cotidianul grec Kathimerini, în urmă cu câteva zile, Italia a intrat și ea în competiția pentru fregatele marinei elene. Roma oferă patru fregate FREMM noi și încă două fregate aflate în serviciul marinei italiene, ca soluție intermediară, Se pare că în negocierea soluției intermediare, guvernul italian este dispus să discute despre furnizarea a două tipuri mai vechi de fregate, de tip Maestrale sau chiar a două nave tot FREMM.

Pentapostagma observa că designul FREMM al Fincantieri este deja destul de reușit, deoarece este nava de referință pentru noul tip de fregate americane FFGX. De asemenea, FREMM italian a fost procurat recent și de marina egipteană.

Comentariul autorului: Intrarea italienilor pe lista celor interesați de contractul fregatelor, de fapt cu o propunere destul de competitivă, sugerează că demersul Atenei de lansare concursului de oferte deschise, pentru a obține cele mai bune rezultate, a fost una mai mult decât inspirată. Dincolo de contractul propriu-zis legat de fregate, majoritatea ofertelor se înscriu într-un cadru mai larg de cooperare militară a Greciei cu aceste state. Dacă în Cazul SUA și al Franței este vorba de achiziționarea aeronavelor F-35, respectiv Rafale, cooperarea cu Italia include, de exemplu, cele 10 avioane Leonardo M-346 ce se doresc a fi achiziționate pentru a promova Kalamata ca centru internațional de formare aeronautică, în cadrul proiectului derulat împreună cu Israelul.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy