Unicul portavion al Rusiei, bătrânul Amiral Kuznețov, o epavă uitată la cheu în portul Murmansk, ar urma să revină pe mare în 2023

S.I. Catalin |
Data publicării:
Amiral Kuznețov, singurul portavion al Federației Ruse se află în reparații încă din 2017
Amiral Kuznețov, singurul portavion al Federației Ruse se află în reparații încă din 2017

Amiral Kuznețov, care este în prezent singurul portavion al Marinei Ruse - aflat la cheu de aproape patru ani în portul Murmansk pentru reparaţii capitale - se va întoarce pe mare cu trei ani mai târziu decât era planificat inițial, din cauza multelor probleme tehnice pe care le are.

 

Săptămâna trecută, vicepreședintele United Shipbuilding Corporation (USC), Vladimir Korolev a declarat pentru agenţia rusă de presă TASS că portavionul Amiral Kuznetsov va încheia etapa de reparaţii şi modernizare în anul 2023 şi va putea fi operat de Marina Rusă la scurt timp.

Potrivit lui Korolev, modernizarea portavionului Kuznetsov vor fi finalizată în prima jumătate a anului 2023. Acesta a precizat că etapa de modernizare a portavionului Kuznetsov a întâmpinat amânări din cauza întârzierii aprovizionării cu echipamente.

Până când va reveni portavionul Amiral Kuznețov în dotarea Forţelor Navale Rus, trebuie să amintim că la sfârşitul anului 2019, acesta a luat foc. Amiralul Kuznețov a mai fost avariat şi în toamna anului 2018 când docul plutitor în care era ancorat s-a scufundat în urma unei defecțiuni a alimentării cu energie electrică, cauzând căderea unei macarale pe puntea portavionului. Mai mulți muncitori de la atelierul de reparații a ambarcațiunii militare au fost răniți în acel incident. În plus, puntea de decolare / aterizare a navei a fost grav avariată, apărând o gaură de 4×5 metri.

 

Amiral Kuznețov, singurul portavion al Rusiei

 

Amiral Kuznețov este nava amiral a flotei rusești și singurul portavion din dotarea marinei, iar conform catalogării interne este un crucișător greu purtător de avioane. A intrat în serviciu în 1991.

De-a lungul timpului a purtat mai multe nume: Riga, Leonid Brejnev, Tbilisi, fiind în cele din urmă botezat după amiralul flotei URSS, Nikolai Gherasimovici Kuznețov.

Este prima navă de acest fel, care a dat și numele clasei: clasa Kuznețov. Cea de a doua navă din această clasă a fost Varyag, care după dezmembrarea Uniunii Sovietice a ajuns în posesia Ucrainei, care apoi a vândut-o Chinei pentru a fi transformată în hotel plutitor.

În 1997 a intrat în reparații capitale, întorcându-se în serviciu în 1998. În ciuda problemelor tehnice, oficialii ruși vor ca portavionul Kuznețov să rămână în serviciu până cel puțin în anul 2030.

Amiral Kuznețov are o lungime de 302,3 metri, are un deplasament de 58.000 de tone și un echipaj de 2.626 de oameni. La bordul navei încap 26 de aparate de zbor - 13 avioane Su-33, 2 Su-25 UTG și 11 elicoptere. Kuznețov este propulsat de opt motoare diesel care dezvoltă 200.000 de cai-putere, se deplasează cu o viteză de până la 54 km/h și are o autonomie de 15.700 de kilometri.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel