SUA reiau livrările de F-35, la o lună de la scandalul „made in China”. Americanii vor înlocui piesa chinezească din avioanele de generația a V-a

Un F-35C decolând de pe portavionul USS Dwight D. Eisenhower, în 2015. Sursă foto: Lockheed Martin
Un F-35C decolând de pe portavionul USS Dwight D. Eisenhower, în 2015. Sursă foto: Lockheed Martin

Descoperirea piesei fabicată în China nu a afectat operațiunile de zbor aflate deja în funcțiune, au spus oficialii care se ocupă cu derularea programului.

Pentagonul a aprobat o derogare în materie de securitate națională pentru a reporni livrările de avioane de vânătoare F-35 după ce Lockheed Martin a descoperit că o componentă metalică a avionului a venit din China, potrivit a trei persoane care au cunoștință directă a deciziei, scrie Politico.

Congresul a fost anunțat vineri că Pentagonul și-a încheiat investigația și că William LaPlante, subsecretarul apărării pentru achiziții și susținere, a semnat o derogare de securitate națională, ceea ce înseamnă că Departamentul Apărării nu va înlocui piesa din aeronave care au fost deja livrate. Cele trei persoane au vorbit sub rezerva anonimatului pentru a discuta decizia înainte ca aceasta să fie anunțată.

La începutul lunii septembrie, SUA au oprit temporar livrările de F-35

Americanii au identificat, în august, componente chinezești în avioane, iar Biroul de programe F-35 a oprit temporar acceptarea noilor aeronave F-35 pentru a asigura conformitatea programului cu reglementările de apărare „referitoare la metalele speciale”, după cum a declarat purtătorul de cuvânt al Departamentului de Apărare, Russell Goemaere.

Agenția de Management al Contractelor de Apărare a notificat Biroul Programului Comun F-35 de la Pentagon pe 19 august că un aliaj folosit în magneții conținuti în pompele de turbomașină ale F-35 provine din China. Lockheed Martin construiește întregul avion, dar turbomașina este produsă de Honeywell.

Descoperirea nu a afectat operațiunile de zbor aflate deja în funcțiune, a spus Biroul Programului Comun ,deoarece „magnetul nu transmite informații, nu dăunează integrității aeronavei și nu există riscuri de performanță, calitate, siguranță sau securitate asociate cu această problemă.”

Problema subliniază problemele cu lanțul de aprovizionare din SUA și arată că marii contractori de apărare nu cunosc fiecare detaliu, a declarat LaPlante reporterilor pe 9 septembrie.

Honeywell International, un subcontractant în programul F-35, a notificat Lockheed Martin la jumătatea lunii august că „aliajul provenit din Republica Populară Chineză” și furnizat de un subcontractant de „nivelul cinci” a fost folosit în realizarea unui magnet montat pe aeronave. 

Citește și: SUA au oprit temporar livrările de F-35. Americanii au identificat componente chinezești în avioane

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt50
YesMy - smt4.1.0