Programul KC-46, în fază de certificare. US Air Force rămâne preocupată de ”lentoarea proiectului”

Eduard Pascu / 24 oct 2019 / 08:17

Pentagonul a anunţat miercuri că a început ultima fază de certificare a avionului de realimentare KC-46 al Boeing, o etapă importantă pentru acest aparat de zbor care urmează să înlocuiască aeronavele aflate în serviciu din timpul Războiului Rece, relatează AFP, transmite Agerpres.

Decizia a fost luată marţi, dar US Air Force "rămâne preocupată de lentoarea progreselor Boeing pentru rezolvarea problemelor care limitează capacităţile operaţionale ale KC-46", au precizat forţele aeriene americane într-un comunicat.

US Air Force "va testa eficacitatea, adecvarea la nevoi şi capacităţile KC-46" pentru cele trei misiuni care i-au fost alocate: realimentarea în zbor, transportul de pasageri şi/sau de echipament şi evacuarea militară, se mai arată în comunicat.

Între timp, compania Boeing este însărcinată cu corectarea "deficienţelor" identificate în sistemul de armament al aparatului de zbor.

Pentagonul a anunţat în aprilie că a încetat să mai recepţioneze acest aparat de zbor din cauza slabei execuţii.

Programul de avioane de realimentare KC-46 a acumulat întârzieri în calendarul de livrare, şi în special pentru Boeing, care a fost nevoită să înscrie numeroase sarcini în contul său, pentru o sumă cumulată evaluată la peste trei miliarde de dolari.

Aparatul de zbor al Boeing a fost ales de US Air Force în 2011 după o competiţie dură cu rivalul său european Airbus, pentru a înlocui modelele KC-10 (un DC-10 modificat şi intrat în serviciu în 1981) şi KC-135, un avion de realimentare şi mai vechi, intrat în serviciu în 1957 şi din care cel mai recent exemplar a fost livrat în 1965.

Vezi și: Japonia, primul client internațional al lui Boeing pentru avionul cisternă KC-46

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.25