Specialiștii ISW au atras atenția asupra rapoartelor analiștilor OSINT publicate în X, care urmăresc echipamentele din depozitele și unitățile de reparații militare rusești folosind imagini din satelit.
O analiză actualizată a fotografiilor de la uzinele rusești de reparații blindate (BTRZ), care repară vehicule blindate avariate și restaurează echipamente vechi de zeci de ani, a arătat că majoritatea vehiculelor blindate de luptă pe care Rusia le scoate din depozitele de conservare nu mai sunt într-o stare suficient de bună pentru a fi trimise imediat pe front - așa cum putea face Rusia la începutul unui război de amploare.
ISW adaugă că, pe tot parcursul războiului, Rusia s-a bazat pe vehicule blindate din epoca sovietică în operațiunile sale ofensive pentru a compensa pierderile mari. Cu toate acestea, această resursă este limitată și se apropie de punctul de ”reducere treptată a disponibilității”, reamintesc experții.
Blindate sovietice din depozite sunt trimise obligatoriu în uzine pentru recondiționare
Un analist OSINT, citat de ISW, a estimat că Regimentul 81 BTRZ din Armavir (Ținutul Krasnodar, Rusia) recondiționează, anual, probabil până la 200 de transportoare blindate BTR-70/80/82, începând cu 2023. Această uzină repară și modernizează transportoarele blindate de trupe BTR-70/80 din depozite vechi și, probabil, repară și transportoarele blindate de trupe avariate de pe câmpul de luptă.
14/ So first of all, the most interesting one is the 81st BTRZ at Armavir, focused on repairing and modernizing BTR-70/80s (there are also a few BRDM-2s barely touched): pic.twitter.com/mh3AFgP0b5
— Jompy (@Jonpy99) June 25, 2025
Regimentul 144 BTRZ din Ekaterinburg (Regiunea Sverdlovsk, Rusia) este singura fabrică din Rusia care recondiționează vehicule de asalt amfibii BMD mai vechi, precum și BMP-2 și BMD-2. Această fabrică recondiționează probabil între 100 și 150 de vehicule BMD-2, BMD și BTR-D anual.
De asemenea, se estimează că Uzina de Construcții de Mașini Arzamas din Arzamas (Regiunea Nijni Novgorod, Rusia) produce probabil peste 500 de transportoare blindate BTR-82 anual. În același timp, imaginile din satelit au înregistrat o acumulare de corpuri de vehicule blindate în această locație. Acest lucru ar putea indica faptul că uzina fie își mărește producția, fie repară transportoare blindate de trupe avariate. Capacitatea de producție a Arzamas rămâne nespecificată, dar este probabil ridicată datorită numărului mare de vehicule BTR-80/82 pe care forțele ruse le pierd în Ucraina și având în vedere cât de repede își reaprovizionează forțele ruse stocurile acestor vehicule.
Analiștii estimează, de asemenea, că Kurganmashzavod din regiunea Kurgan a Federației Ruse produce probabil anual între 100 și 120 de transportoare blindate mai moderne BMD-4M, dar și aproximativ 360 de blindate BMP-3 sau 20-30 de transportoare BTR-MDM din anii 90.
Experții de la Institutul pentru Studiul Războiului notează că trupele ruse folosesc din ce în ce mai mult motociclete și buggy-uri în loc de vehicule blindate de-a lungul frontului din Ucraina, din cauza pierderilor mari de echipamente de la sfârșitul anului 2023 și 2024. Institutul Internațional Britanic pentru Studii Strategice ( IISS) a estimat în februarie 2025 că trupele ruse au pierdut peste 3.700 de vehicule de luptă pentru infanterie și transportoare blindate numai în 2024.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News