Avioanele F-16 ale României, misiune de realimentare în aer

Tudor Curtifan / 13 Martie 2019 / 10:37
Realimentare F-16, România. Sursă foto: Facebook - Forțele Aeriene Române
Realimentare F-16, România. Sursă foto: Facebook - Forțele Aeriene Române

În cursul zilei de ieri avioanele F-16 ale României au participat la un exercițiu de realimentare în aer.

Forțele Aeriene Române au anunțat că piloții Escadrilei 53 Vânătoare au executat cu misiune de realimentare în aer cu avioanele F-16. Acestea au fost realimentate de un avion KC-135 Stratotanker ce aparține Forțelor Aeriene ale SUA.

„Astăzi, 12.03.2019, piloții #Escadrilei53Vânătoare din cadrul Forțelor Aeriene Române au executat misiuni de realimentare în aer a avioanelor #F16FightingFalcon.

Operațiunile de realimentare au fost realizate cu un avion cisternă #KC135Stratotanker, aparținând #USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacție.

Autonomia de zbor a aeronavelor de luptă F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar după realimentarea în aer, proces care durează câteva minute, timpul de zbor crește cu două ore.

Scopul realimentării în aer constă în creșterea razei tactice de acțiune, mărirea timpului de zbor (datorită faptului că aeronava nu mai este nevoită să se întoarcă în bază pentru alimentare), ceea ce conduce la creșterea operativității misiunilor de luptă.

Executarea misiunilor de zbor cu partenerul american contribuie la creșterea nivelului de interoperabilitate cu forțele #NATO”, au anunțat Forțele Aeriene Române pe pagina oficială de Facebook.

 

Piloții români au primit calificarea pentru operațiune în Portugalia

 

Piloții români au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri în cadrul Cursului de trecere pe aeronava de luptă F-16 Fighting Falcon, care a avut loc în Portugalia.

Desfăşurarea unei astfel de operaţiuni implică o sincronizare perfectă între aeronava care este realimentată, denumită generic “aeronavă primitoare”, și aeronava cisternă. Pentru a realiza această sincronizare, “aeronava primitoare” trebuie să se poziţioneze la câţiva metri în spatele aeronavei cisternă, mai jos decât aceasta, și să zboare cu aceeaşi viteză și la aceeași înălțime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternă, cât și aeronava (sau aeronavele) “primitoare” vor zbura în formație standard și vor fi permanent sub controlul și monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian responsabile de controlul și siguranța zborurilor în zona sau pe ruta respectivă, informează MApN.

Operațiunea se realizează prin intermediul unui sistem care asigură “cuplarea” aeronavei cisternă cu “aeronava primitoare” și transferul combustibilului.

Sistemul este compus în principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisternă, precum și “prize” (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate. Un operator aflat la bordul aeronavei cisternă inițiază transferul combustibilului atunci când sunt îndeplinite toate condițiile necesare de siguranță și are aprobarea pilotului “aeronavei primitoare” pentru începerea operațiunii. Pe timpul desfășurării acesteia, operatorul trebuie să mențină o legatură radio permanentă, pe o frecvență radio dedicată, atât cu pilotul aeronavei care este realimentată, cât şi cu echipajul aeronavei cisternă. Acest lucru este necesar pentru a reacționa oportun la orice situație care ar putea periclita  operațiunea și ar impune întreruperea transferul combustibilului și “decuplarea” rapidă a celor două aeronave în deplină siguranță.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.22