„Din punct de vedere al piloților, aducerea acestui program la bun sfârșit a fost o realizare semnificativă pentru întreaga echipă a întreprinderii”, a spus Stephen Zaiser, 571st director AXMS.
Noile aripi vor putea fi folosite până la 10.000 ore de zbor fără o inspecție în amănunt. În plus, a fost creat un design mai bun al cablajului pentru ca aripa să poată fi eliminată mai ușor și pentru a reduce șansa de a deteriora aripa în timpul înlocuirii.
A lucra la o aeronavă care a zburat de aproape 40 de ani nu a fost fără provocări. Modificările includeau nevoia de a face piese noi pentru fuzelaj la baza aerospațială la Davis-Monthan AFB, Arizona.
„La sfârșitul programului, pentru a ne asigura că avem toate piesele de care aveam nevoie pentru a face acest lucru, a necesitat un efort semnificativ”, a spus Zaiser. „Cred că faptul că am produs aeronava cu atât de mult succes este un testament al întregii echipe, a biroului special de programe, a lui Boeing și a celorlalți care au făcut parte din toate acestea.”
Lt. colonelul Ryan Richardson, comandantul escadrilei 514 și pilot de testare pentru A-10, a efectuat zborul de verificare funcțională pe ultimul A-10 căruia i-au fost înlocuite aripile.
„A zburat grozav și a trecut toate verificările”, a spus Richardson. „Este neobișnuit să ai un avion în producție atât timp și să iasă și să zboare la fel de bine.”
În serviciu de 43 de ani
Venerabilul A-10 a fost introdus în inventarul Air Force în 1976 și este singura aeronavă construită pentru sprijin aerian. Aeronava a fost făcută să zboare aproape de sol în sprijinul trupelor terestre, să arunce o mulțime de arme grele, să atace vehicule blindate, tancuri și să poată fi chemată în sprijin pentru a ataca forțele terestre inamice.
Având în vedere forțele la care au fost supuse aripile pe toată durata de viață a avionului, cu viața de serviciu completă încă necunoscută, Forța Aeriană a decis să înlocuiască o aripile flotei pentru ca sistemul de arme să rămână de calitate.
În 2007, lui Boeing i s-a acordat un contract de 1,1 miliarde de dolari pentru a construi aripi de înlocuire la fabrica sa Macon, Georgia, care să permită aeronavei să continue să zboare până la sfârșitul anilor 2030.
"Biroul de programe speciale A-10, în parteneriat cu Ogden ALC, este pregătit să mențină aeronava să zboare pentru viitorul previzibil", a spus Michael Hackett, inginerul principal SPO A-10.