Aeronavele A-10 ale SUA au trecut printr-un amplu proces de modernizare

13 aug 2019 / 13:15

Ultima dintre cele 173 de aeronave de atac la sol A-10 a primit noi aripi în cadrul programului Enhanced Wing Assembly, care a început în 2011, necesar pentru a prelungi viața de zbor a flotei „Warthog”, potrivit lui Alex R. Lloyd, de la Ogden Air Logistics Complex. Noile aripi sunt preconizate a zbura 10.000 de ore fără întreținere.

„Din punct de vedere al piloților, aducerea acestui program la bun sfârșit a fost o realizare semnificativă pentru întreaga echipă a întreprinderii”, a spus Stephen Zaiser, 571st director AXMS.

Noile aripi vor putea fi folosite până la 10.000 ore de zbor fără o inspecție în amănunt. În plus, a fost creat un design mai bun al cablajului pentru ca aripa să poată fi eliminată mai ușor și pentru a reduce șansa de a deteriora aripa în timpul înlocuirii.

A lucra la o aeronavă care a zburat de aproape 40 de ani nu a fost fără provocări. Modificările includeau nevoia de a face piese noi pentru fuzelaj la baza aerospațială la Davis-Monthan AFB, Arizona.

„La sfârșitul programului, pentru a ne asigura că avem toate piesele de care aveam nevoie pentru a face acest lucru, a necesitat un efort semnificativ”, a spus Zaiser. „Cred că faptul că am produs aeronava cu atât de mult succes este un testament al întregii echipe, a biroului special de programe, a lui Boeing și a celorlalți care au făcut parte din toate acestea.”

Lt. colonelul Ryan Richardson, comandantul escadrilei 514 și pilot de testare pentru A-10, a efectuat zborul de verificare funcțională pe ultimul A-10 căruia i-au fost înlocuite aripile.

„A zburat grozav și a trecut toate verificările”, a spus Richardson. „Este neobișnuit să ai un avion în producție atât timp și să iasă și să zboare la fel de bine.”

În serviciu de 43 de ani

 

Venerabilul A-10 a fost introdus în inventarul Air Force în 1976 și este singura aeronavă construită pentru sprijin aerian. Aeronava a fost făcută să zboare aproape de sol în sprijinul trupelor terestre, să arunce o mulțime de arme grele, să atace vehicule blindate, tancuri și să poată fi chemată în sprijin pentru a ataca forțele terestre inamice.

Având în vedere forțele la care au fost supuse aripile pe toată durata de viață a avionului, cu viața de serviciu completă încă necunoscută, Forța Aeriană a decis să înlocuiască o aripile flotei pentru ca sistemul de arme să rămână de calitate.

În 2007, lui Boeing i s-a acordat un contract de 1,1 miliarde de dolari pentru a construi aripi de înlocuire la fabrica sa Macon, Georgia, care să permită aeronavei să continue să zboare până la sfârșitul anilor 2030.

"Biroul de programe speciale A-10, în parteneriat cu Ogden ALC, este pregătit să mențină aeronava să zboare pentru viitorul previzibil", a spus Michael Hackett, inginerul principal SPO A-10.

Vezi și: Boeing upgradează aeronavele japoneze E-767 AWACS

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.27