US Army a dezvoltat un sistem de reparare la rece cu tantal a țevilor de tun

Eduard Pascu / 22 aug 2019 / 18:00

Armata SUA împreună cu o echipă de oameni de știință și ingineri au dezvoltat un sistem de reparare a tunurilor de la vehiculele Bradley, mult mai ieftin și mai rapid.  

În anul 2017, prin Programul tehnologic al Armatei, o echipă de oameni de știință și ingineri din Comandamentul de Dezvoltare a Capabilităților Armatei din SUA și Centrul de armament au demarat primele cercetări cu privire la folosirea unui sistem de reparare a tunurilor de pe vehiculele Bradley care, după un anumit număr de trageri deveneau nefolositoare din cauza uzurii excesive. 

Acum, după doi ani de studii, aceștia au spus că pot repara la rece țeava de tun de pe Bradley la costuri mult reduse iar vehiculul este imobilizat pentru puțin timp.

Specialiștii au dezvoltat un sistem de reparare a țevilor de tun cu pulverizare la rece. Înainte de acest proces sunt eliminate toate suporturile uzate ale armelor care au fost inspectate și identificate ca nereparabile.

Costuri reduse

 

„Pulverizarea la rece este o tehnologie emergentă care va permite Armatei să recupereze componente uzate, care au fost înlocuite anterior cu piese noi. Această nouă tehnologie reduce costurile ciclului de viață și îmbunătățește disponibilitatea sistemelor”, a spus Gehn Ferguson, inginer de materiale în cadrul proiectului.

În timp ce costul unei noi țevi de 25 mm pentru Bradley este mai mare de 25.000 de dolari, iar o reparație prin pulverizare la rece costă aproximativ 1.000 de dolari. În plus, procesul reduce timpul în care un Bradley este în afara serviciului, cât și problema de aprovizionare, reducând necesitatea stocării de țevi noi de tun.

Material folosit în industria aerospațială

 

Pulverizarea rece este un proces în care particulele de dimensiuni micronice de tantal (n.red. - un metal puternic antiacid folosit în industria aerospațială) sunt accelerate într-un flux de gaz cu viteză mare printr-o duză și ulterior consolidate pe o suprafață țintă. Particulele accelerate au impact și se leagă de suprafață, rezultând o acumulare a materialului pulverizat. Atât particulele pulverizate cât și suprafața țintă rămân solide în timpul procesului.

 (w670)

Deocamdată în stadiu de prototip echipa intenționează să repare patru sau cinci țevi de tun în următoarele șase luni.

Proiectul ar putea fi extins 

 

Cercetătorii au observat că procesul de pulverizare face țeava mult mai durabilă motiv pentru care vor să îl aplice și în cazul țevilor de tun care nu necesită reparație pentru a prelungi durata de viață a acestora.

De asemenea specialiștii iau în calcul și posibilitatea ca acest sistem să fie folosit și pentru utilizare cu alte aplicații, inclusiv reparațiile apărute în urma coroziunilor de pe suprafețele vehiculelor de luptă.

Vezi și: US Army cumpără rachete TOW

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
defense.n-nxt.27