Ungaria în expansiune: Budapesta și-a cumpărat port la Marea Adriatică

La începutul acestei luni, ziarul ungar hungarytoday.hu, a anuţat într-un editorial, informaţie pe care presa din România a cam ignorat-o, că Italia și Ungaria au semnat un acord care dă dreptul Ungariei să concesioneze pe 60 de ani o bucată de 32 de hectare de teren din portul italian Trieste, la prețul de 30 de milioane de euro.

Péter Szijjártó, ministrul ungar al Afacerilor Externe și Comerțului, a declarat că 60-100 de milioane de euro (68,3-114 milioane de dolari) vor fi investite într-o zonă de 32 de hectare pentru care urmează să fie semnat un acord de achiziționare a terenurilor luna viitoare, potrivit MTI.

Szijjártó a numit acordul „una dintre cele mai importante afaceri din ultimii ani", spunând că acesta este foarte importantă din punct de vedere strategic pentru firmele maghiare și pentru Ungaria, precizează dailynewshungary.com.

Ministrul a declarat că acordul va deschide un nou capitol în relațiile maghiare-italiene, adăugând că cooperarea dintre cele două țări „nu a fost niciodată atât de încurajatoare". Szijjártó a menționat că Italia a fost al cincilea cel mai mare partener comercial al Ungariei și al cincilea cel mai important investitor din țară.

De multă vreme se știe că diplomația externă maghiară a vizat o ieșire maritimă cu scopul de a ajuta și de a crește comerțul companiilor maghiare. Multă vreme, discuțiile despre obținerea portului Koper au circulat în mass-media; cu toate acestea, acel proiect a eșuat.

Budapesta a anunțat că va investi 100 de milioane de euro în infrastructura portuară necesară. Se estimează că traficul total care va trece prin portul unguresc de la Adriatic va atinge aproximativ 2 milioane de tone sau aproximativ 70-80 de mii de containere pe an. Portul va beneficia și de un grad mare de autonomie. Administrația vamală va fi făcută conform legilor din Ungaria. Obiectivul este ca bunurile să ajungă de la Trieste în Ungaria și invers în cel mult 24 de ore. Distanța dintre Trieste și Budapesta este de 500 de kilometri.

Planul face parte dintr-o strategie de reînnoire a infrastructurii în Ungaria, care are ca scop dezvoltarea sistemului său de transport, în special la nivelul căii ferate. Péter Szijjártó menționează lipsa unui tren de mare viteză în Europa Centrală și de Est. Necesitatea este percepută ca fiind urgentă, în special în lumina investițiilor chinezești.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

DefenseRomania on Facebook

Articole Recomandate

Crossuri externe


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0