ATM-urile folosesc în mod obișnuit o încărcătură cu efect exploziv (HE) pentru a dezactiva un vehicul de luptă blindat (AFV), dar TMRP-6 utilizează o capcană de tip penetrator exploziv (EFP) despre care se spune că ar fi capabil să pătrundă într-un blindaj din oțel cuprins între 40 mm și 80 mm.
ATM-ul original TMRP-6 a avut un declanșarea mecanică, dar TMRP-6E are declanșarea electronică pe partea de sus a minei, iar carcasa este din plastic, deci este mai dificil de detectat.
Conform MTI, dispozitivul electronic permite identificarea corectă a țintei utilizând senzori magnetici și de vibrații, iar setările minelor sunt controlate prin intermediul comunicațiilor criptate cu un dispozitiv extern.
Potrivit lui Sasa Savic, care lucrează în domeniul armamentului și al vehiculelor MTI, "TMRP-6E urmează să fie omologat în următoarele 12 luni".
Avantajele față de versiunea anterioară includ "posibilitatea de cartografiere prin satelit a câmpurilor minate, eficiența maximă asupra scopului, algoritmul avansat împotriva sistemelor magnetice de acționare a minelor și diagnosticarea completă a stării dispozitivului", a adăugat MTI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News