Potrivit reprezentanților companiei, specialiștii Corporației întrunite constructoare de avioane (UAC), parte a Rostec, au început testele de zbor ale motorului de aviație de perspectivă Produs 177, primul zbor fiind efectuat de un avion Su-57 pilotat de pilotul de teste Roman Kondratiev.
“UAC a început testele de zbor ale motorului Produs 177 ca parte a complexului de aviație Su-57 de generația a cincea. Zborul a avut loc normal, în conformitate cu condițiile misiunii de zbor”, au spus oficialii Rostec.
După cum au declarat aceștia, motorul Produs 177 are o tracțiune postcombustie de 16.000 kgf. În plus, motorul are un consum redus de combustibil în toate modurile de zbor și o durată de viață crescută. Motorul a fost proiectat pentru aeronave operativ-tactice produse de compania Sukhoi.
“Primul zbor de testare marchează începutul colaborării cu colegii de la UAC în privința testelor de zbor ale aeronavei Su-57 cu cel mai nou motor. În timpul zborului, noul motor a funcționat normal și a demonstrat o fiabilitate crescută, ca parte a avionului de generația a cincea”, au concluzionat reprezentanții Rostec.
Al treilea motor e cu noroc? Comentariul autorului:

Din analiza materialelor video publicate de sursele rusești rezultă faptul că noile motoare Produs 177 au fost instalate pe cel de-al doilea prototip al avionului Su-57, cu numărul de coadă 502, care a efectuat primul său zbor pe 03 martie 2011.
Motorul Produs 177 este al treilea tip de motor întrebuințat pe aeronavele Su-57, a căror dezvoltare a început în urmă cu aproape 25 de ani, respectiv în 2001.
Pentru prima etapă de dezvoltare, pe cele 10 prototipuri și pe primele avioane din producția de serie a fost folosit motorul AL-41F1 (Produs 117).
În cea de-a doua etapă, aeronavele Su-57 au început să fie dotate cu noi motoare de perspectivă AL-51F1 (Produs 30). Primul zbor cu noul Produs 30 a fost efectuat pe 05 decembrie 2017, dar, în anul 2023, specialiștii ruși au apreciat că motorul trebuie finalizat și testat suplimentar. Potrivit șefului Corporației întrunite producătoare de motoare (UEC), Vadim Badekh, începerea producției de avioane de serie Su-57 cu motoare ale acestui model este așteptată înainte de 2027.
Așadar, apariția unui nou tip de motor, înainte chiar de instalarea versiunii anterioare pe avioanele din producția de serie este oarecum surprinzătoare.
Cu toate acestea, specialiștii ruși apreciază că primul zbor de testare cu Produs 177 reprezintă o piatră de hotar pentru Su-57 și LTA (avionul tactic ușor). Potrivit acestora, noul motor combină tehnologia dovedită a Produs 117 cu inovațiile de la Produs 30.
Se preconizează astfel ca Produs 117 să deblocheze în sfârșit întregul potențial de performanță al avionului de generația a cincea Su-57, aducând mai multă tracțiune, o viteză de croazieră mai bună, eficiență îmbunătățită și amprentă radar mai redusă.
Trebuie precizat faptul că, în prezent, Forțele Aerocosmice ale Federației Ruse dispun de aproximativ 30 de avioane de vânătoare Su-57, care sunt întrebuințate cu reținere în conflictul din Ucraina.
Până la sfârșitul anului 2027, armata rusă ar trebui să primească în dotare toate cele 76 de aeronave de acest tip contractate în anul 2019, care vor echipa complet trei regimente de aviație. Probabil însă că, mai ales în condițiile testării unui nou model de motor de aviație pentru dotarea aeronavelor, termenul nu va putea fi respectat și va fi prelungit chiar cu mai mulți ani.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News









