Probleme cu utilizarea Tu-160? Atacurile ucrainene au cruțat prețioasele bombardiere strategice ale Rusiei, dar le-au ”tăiat curentul”

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:
Un bombardier strategic Tu-160, în timpul unei misiuni de realimentare. Sursă foto: Ministerul Apărării din Federația Rusă
Un bombardier strategic Tu-160, în timpul unei misiuni de realimentare. Sursă foto: Ministerul Apărării din Federația Rusă

Atacurile cu drone ucrainene au paralizat parțial Forțele aeriene ruse.

Aerodromurile rusești sunt o țintă atacată în mod regulat de Forțele de Apărare. Dar forțele ucrainene nu se concentrează doar pe distrugerea aeronavelor rusești, ci și pe subminarea infrastructurii acestora.

O țintă-cheie sunt rafinăriile și depozitele de carburant, în special cele cu carburanți speciali, folosiți de aeronavele Forțelor Aeriene ruse, a declarat de expertul militar, fondatorul organizației „Reactive Mail”, Pavlo Narojnîi, pentru NV.

Potrivit lui Narojnîi, în timpul uneia dintre operațiunile SBU, multe aeronave Tu-95 au fost distruse, dar majoritatea Tu-160 au rămas intacte.

În același timp, Narojnîi a remarcat importanța unui combustibil specific pentru Tu-160 - kerosen de înaltă vâscozitate, care a fost distrus în timpul unuia dintre ultimele atacuri asupra Rusiei.

„Vă amintiți de atacurile asupra depozitelor de petrol. Când arde combustibilul pentru bombardierele strategice. De ce se face asta? În timpul operațiunii SBU, un număr mare de avioane Tu-95 au fost distruse. Dar au rămas un număr mare de avioane Tu-160. Dacă nu mă înșel, pe parcursul întregii operațiuni, un singur Tu-160 a fost avariat, nici măcar distrus”, a spus Narojnîi.

Din această cauză, potrivit expertului, forțele rusești sunt acum obligate să limiteze semnificativ utilizarea rachetelor de croazieră lansate din aer.

„Pentru că acesta (Tu-160) urcă la o altitudine mare și parcurge distanțe lungi. Și acest combustibil a fost ars cu succes la depozitele de petrol, și nu în motoarele aeronavei. Și de aceea inamicul este destul de limitat în atacurile sale cu rachete de croazieră. El este deja limitat de „Calibrele” (Kalibr) lansate de pe mare. Și au dificultăți destul de mari cu lansarea din aer”, a adăugat Narojnîi.

 

Aviația strategică rusă

 

Potrivit imaginilor satelitare, nicio aeronavă nu a mai rămas la baza aeriană Engels-2 , care este una  dintre cele mai mari și importante baze aeriene ale aviației strategice rusești.

În imagini se observă doar două siluete de avion, însă experții publicației NV susțin că acestea sunt ținte false. 

Unde ar fi fost mutate aeronavele?

”La 7 kilometri de baza aeriană din Engels există un depozit de arme nucleare. Un studiu de anul trecut, publicat de expertul în securitate nucleară William Moon sugera că depozitul de arme nucleare ar putea fi teoretic utilizat de aeronavele de la baza aeriană Engels-2, așa că e posibil ca o parte dintre aeronave să fi fost transferate acolo, mai notează publicația ucraineană.

 

Tu-160, bombardierul care a fost, ”pe hârtie”, și în dotarea Forțelor Aeriene ale Ucrainei

Tu-160 este un bombardier strategic intercontinental supersonic cu purtător de rachete și aripă cu geometrie variabilă.

La fel ca cea mai mare parte a aviației rusești, Tu-160 a fost proiectat în epoca sovietică. Lucrările la aeronavă au început în jurul anului 1967 și a efectuat primul său zbor pe 18 decembrie 1981.

Trebuie menționat că, după prăbușirea URSS, Ucraina avea 19 avioane supersonice Tu-160 la baza aeriană Priluki și 21 de aeronave cu turbopropulsor Tu-95MS la baza aeriană Uzin.

Pe 23 februarie 2000, Ucraina a finalizat transferul către Rusia a bombardierelor strategice funcționale, împreună cu aproximativ 600 de rachete de croazieră. Transferul a fost finalizat în schimbul a aproximativ 285 de milioane de dolari în „datorii pentru gaze” și echipamente pentru aerodrom.

Se pare că la acea vreme, Kievul a transferat 8 bombardiere Tu-160. Acum, 6 dintre ele sunt încă în serviciu în armata inamică, nota RadioSvoboda.

La începutul anilor 2000, Rusia și-a propus să modernizeze 15 avioane Tu-160, urmând a fi modificate, în special, armamentul, motoarele și avionica.

De asemenea, pe 29 aprilie 2015, ministrul rus al Apărării, Serghei Șoigu a anunțat că producția de Tu-160 va fi reluată. Planurile prevăd construcția a 50 de aeronave la Uzina de Aviație SP Gorbunova Kazan.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
pixel