Forțele aeriene au semnat formularul DD250 de acceptare a avionului pe 10 martie. La manșă s-au aflat comandanții escadrilei 40 de testare a zborului și ai 85 a escadrilă de testare și evaluare care l-au dus la Baza US Air Force din Eglin, transmite Air Force Magazine.
În timpul zborului, un F-15C, primul F-15E și noul EX au zburat în formație.
Comandamentul a anunțat că aeronava va folosi pentru testarea dezvoltării, în timp ce Comandamentul de luptă aeriană va deține a doua aeronava pe care o va folosi pentru testarea operațională.
Ambele aeronave vor fi utilizate pentru a sprijini echipa de testare și evaluare integrată.
Pentru a accelera testarea EX și a-l declara gata de misiune, echipa de testare va ”utiliza datele anterioare ale testelor din variantele destinate vânzări militare străine”, a spus un purtător de cuvânt al Centrul de Management al Forțelor Aeriene (AFMC). Un program extins de testare a zborului a fost efectuat de Forțele Aeriene ale SUA pe un avion F-15SA din Arabia Saudită, care are comenzile de zbor fly-by-wire ale EX.
"Cu toate acestea, F-15EX are software USAF pentru avionică și program operațional de zbor", a spus purtătorul de cuvânt. Testele care vor fi făcute la Eglin vor servi pentru a se asigura că EX îndeplinește specificațiile și performanța așteptată și dacă este ”eficient din punct de vedere operațional și adecvat pentru misiuni”, a spus el.
Modelul EX diferă de variantele C și D prin faptul că are un computer foarte performan, sisteme fly-by-wire, rezervoare de combustibil conforme și o stație de arme suplimentară sub fiecare aripă. De asemenea, dispune de sistemul Eagle Passive Active Warning Survivability, o suită de război electronic și antiradar electronic, care vor fi de asemenea montate pe întreaga flotă de avioane F-15.
Deși este un avion cu două locuri, Forțele Aeriene intenționează să îl opereze și cu un singur pilot. F-15EX a efectuat primul său zbor pe 2 februarie la facilitatea Boeing din St. Louis.
"Cu capacitatea sa mare de arme, coloana digitală și arhitectura deschisă, F-15EX va fi un element cheie al flotei noastre tactice de vânătoare și va completa activele de generația a cincea", a declarat managerul de programe al Forțelor Aeriene colonelul Sean Dorey. ”În plus, este capabil să transporte arme hipersonice, oferindu-i un rol de nișă în viitoarele conflicte apropiate”, a mai adăugat el.
Forțele aeriene intenționează să cumpere 144 de avioane F-15EX în următorii 10-12 ani, pentru a înlocui modelul F-15C și F-15D, care ”se apropie rapid de sfârșitul vieții sale utile”, a transmis Centrul de Management al Forțelor Aeriene.
EX ”oferă o soluție eficientă din punct de vedere al costurilor pentru a reîmprospăta flota F-15C / D și a mări flota F-15E” pentru a îndeplini strategia de apărare națională ”cerințe de capacitate până în anii 2040”, a spus AFMC.
Alte șase aeronave sunt incluse în lotul 1 și vor fi livrate către Baza Aeriană Eglin în anul 2023.
Avioanele din loturile 2 și 3 vor fi livrate la Kingsley Field unde se află școala Forțelor Aeriene pentru avioanele F-15 și la Portland Air National Guard Base, în anul 2024 și respectiv 2025. Escadrila 142 de la Portland Air National Guard Base va fi prima unitate operațională pentru F-15EX.
Procesul de achiziționare a EX a început în februarie 2019, când atunci șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, generalul David L. Goldfein, a semnat documentul de achiziție rapidă a avionului F-15EX pentru înlocui flota de avioane F-15 care au o vechime de medie de 37 de ani.
Forțele aeriene au declarat că F-15EX va avea capacitatea structurală de a servi și în anii 2050.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News