Prima decolare bazată pe recunoaștere vizuală a fost realizată de Airbus

Tudor Curtifan |
Data publicării:

Airbus a efectuat cu succes prima decolare bazată pe recunoaștere vizuală, complet automatizată, cu un avion de test din familia Airbus, pe aeroportul Toulouse-Blagnac.

Echipajul de testare, format din doi piloți, doi ingineri de testare și un inginer de zbor, au efectuat miercuri, 18 decembrie, o primă decolare în jurul orei 10.15, efectuând un număr total de opt decolări pe o perioadă de patru ore și jumătate.

„Pe timpul testelor, aeronava a funcționat potrivit așteptărilor noastre. În timp ce finalizam alinierea pe pistă, în așteptarea autorizării pentru decolare din partea controlului traficului aerian, am cuplat pilotul automat”, a declarat pilotului de test Airbus, căpitanul Yann Beaufils, potrivit unui comunicat emis către DefenseRomania.

„Am poziționat apoi manetele de accelerare în regimul de decolare și am continuat monitorizarea aeronavei, care a început să se deplaseze și să accelereze automat, concomitent cu menținerea liniei centrale a pistei, la viteza de rotație introdusă anterior în sistem. Botul aeronavei a început să se ridice singur exact când indicatoarele de bord au afișat valoarea preconizată pentru decolare și, câteva secunde mai târziu, eram în aer", a mai precizat căpitanul.

 

Prima decolare bazată pe recunoaștere vizuală

 

În loc să se bazeze pe Sistemul de Aterizare Instrumentală (Instrument Landing System - ILS), tehnologia de la sol utilizată în prezent de aeronavele de pasageri pe aeroporturile din întreaga lume unde această tehnologie este prezentă, decolarea automată a fost posibilă cu ajutorul tehnologiei de recunoaștere vizuală  instalată direct pe aeronavă.

Decolarea automatizată este o etapă importantă în proiectul Airbus “Autonomous Taxi, Take-Off & Landing“ (ATTOL). Lansat în iunie 2018, ATTOL este unul dintre proiectele de zbor tehnologic testate de Airbus pentru a înțelege impactul automatizării asupra aeronavelor. Următorii pași ai proiectului vor avea în vedere parcurgerea, în mod autonom, a procedeelor de rulaj pe pistă și aterizare cu asistare vizuală, până la jumătatea anului 2020.

„Airbus nu își propune realizarea zborului autonom ca țintă în sine, ci explorarea tehnologiilor autonome alături de alte inovații în domenii precum materiile prime necesare în industrie, electrificare și conectivitate. Procedând astfel, Airbus este capabil să analizeze potențialul acestor tehnologii în abordarea provocărilor industriale-cheie de mâine, inclusiv îmbunătățirea gestionării traficului aerian şi a operațiunilor aeronautice viitoare, precum şi identificarea unor soluții pentru lipsa de personal aeronautic specializat. În același timp, Airbus valorifică rezultatele obținute din explorarea acestor tehnologii pentru a îmbunătăți, în continuare, siguranța aeronavelor, asigurând menținerea standardelor actuale în domeniu”, precizează compania.

Pentru ca tehnologiile autonome să îmbunătățească operațiunile de zbor și performanța generală a aeronavelor, piloții vor rămâne în centrul operațiunilor. Tehnologiile autonome sunt esențiale pentru sprijinirea piloților, ceea ce le va permite să se concentreze mai puțin pe operarea aeronavelor și mai mult pe luarea deciziilor strategice și managementul zborului.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel