O formalitate? Piloții ucraineni de F-16, selectați pe 3 criterii, iar Kievul gândește pe termen lung: Tranziția la F-35

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:

Kievul este cu gândul la contraofensivă, dar face pregătirile și pentru următoarea etapă - integrarea avioanelor F-16 în sistemul Forțelor Aeriene ucrainene.

Purtătorul de cuvânt al Forțelor Aeriene, Yuri Ignat a explicat că Ucraina e în grafic pe ambele coordonate ce trebuie îndeplinite: piloții și logistica.

Astfel, într-un interviu pentru NV, oficialul a explicat că Ucraina va trebui să pregătească aerodromurile și întreaga infrastructură pentru a primi avioanele de vânătoare F-16.

Foto: Aeronava F-16

„În plus, aerodromurile și infrastructura trebuie să fie pregătite pentru a primi acest echipament. Există unele puncte care mai trebuie să fie decise, dar aceasta nu este o problemă atât de critică, deoarece F-16-urile pot opera de pe pistele noastre de aterizare cu anumite modificări. Toate aceste probleme sunt în curs de rezolvare”, a spus Ignat.

 

Listele sunt făcute: Piloții, selectați pe trei criterii

 

Purtătorul de cuvânt a mai specificat că sesiunile de instruire pe F-16 se vor desfășura etapizat.

„Vor merge în valuri. Nu-i putem trimite imediat pe toți, pentru că în fiecare zi piloții efectuează zeci de misiuni de luptă”, a spus el. Potrivit lui Ignat, vorbim despre „câțiva zeci de piloți care pot pleca în primul val” la antrenament.

Foto: Pilot al Forțelor Aeriene Ucrainene

Ignat a dezvăluit că listele cu piloții care vor face instrucția pe F-16 au fost întocmite deja, în baza a trei criterii foarte clare:

  • Au fost selectați cu prioritate piloții care cunosc engleza. Referitor la acest criteriu, se pare că Ucraina a ținut cont de concluziile unui raport american, din luna martie. Potrivit analizei armatei SUA, cei doi piloți ucraineni trimiși la verificări s-au descurcat foarte bine la testele efectuate, singurul minus identificat fiind abilitățile lingvistice.

  • Un alt aspect de care s-a ținut cont a fost perspectiva de a servi în Forțele Aeriene pentru o perioadă mai lungă de timp, adică să fie piloți relativ tineri. ”Pentru că un pilot care se va antrena pentru un nou tip de aeronave F-16, poate în viitor (vor trece la) tipuri mai noi pe care le vom avea. Pentru că F-16 poate deveni aeronava de tranziție, să zicem, pentru avionul (de generația a 5 a) F-35”, a spus Ignat.

  • Un al treilea criteriu este experiența, Ignat adăugând că toți piloții care vor fi pregătiți în străinătate au experiență de luptă. „Au luat parte la ostilități. Prin urmare, nu vor fi piloți care vor învăța să piloteze de la zero, nu trebuie să învețe să zboare și să lupte - știu deja cum să o facă. Au nevoie să se recalifice pentru un nou tip de aeronavă, pentru echipamente moderne”, a explicat reprezentantul Forțelor Aeriene.

Potrivit concluziilor documentului Pentagonului, ”o perioadă realistă pentru antrenarea piloților Forțelor Aeriene ucrainene pe avioane vestice de generația a 4-a, este de circa 4-5 luni”, termen ce ar însemna un adevărat record în domeniu.

Până acum, opt țări europene s-au alăturat deja „coaliției de avioane de luptă” pentru Ucraina, condusă de Țările de Jos și Danemarca.

Avioanele de luptă vor fi furnizate cu condiția ca Ucraina să nu le folosească pentru lovituri pe teritoriul Federației Ruse.

Citește și: De ce F-16 va fi un coșmar pentru ucraineni. În prezent tehnicienii ucraineni pregătesc MiG-29 pe „repede înainte” în 20 de minute

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel