O comandă greșită a cauzat prăbușirea unei drone MQ-9. O manetă acționată greșit a costat 6 milioane de dolari

Eduard Pascu / 13 apr 2021 / 21:57

Un operator se face vinovat de prăbușirea unei drone MQ-9 după ce a acționat greșit o manetă în timp ce decola, lucru care a dus la pierderea alimentării cu combustibil, potrivit unei anchete a Forțelor Aeriene.

O dronă MQ-9 a fost ”semnificativ avariată” în accidentul de la Baza Gărzii Naționale Hancock Field din iunie 2020, costurile reparației depășind suma de 6 milioane de dolari, transmite Air Force Magazine.

Pe 25 iunie 2020, drona MQ-9, cu indicativul 15-4295 de la Escadrila 108 Atac a Gărzii Naționale din New York, a decolat pentru un zbor de antrenament. La aproximativ șapte secunde după ce a ajuns în aer, aeronava a pierdut toată puterea motorului.

Echipa de investigare a accidentelor din cadrul Forțelor Aeriene a constatat că operatorul dronei, în loc să împingă maneta înainte pentru a reduce flapsurile în timpul decolării, a tras maneta de alimentare înapoi, ceea ce a determinat întreruperea alimentării cu combustibil a motorului. Când operatorul și-a dat seama că motorul a pierdut puterea, echipajul a început să verifice procedurile specifice în caz de defecțiune a motorului.

Operatorul ”a continuat să identifice greșit maneta corespunzătoare și a tras maneta flapsurilor în spate”, se mai arată în raport. La aproximativ 21 de secunde după ce a pierdut puterea, drona MQ-9 s-a prăbușit, lovind luminile de aterizare ale pistei aeroportului și rotindu-se cu 180 de grade înainte de a se opri la aproximativ 600 de metri de capătul de plecare al pistei, se precizează în raport.

2. -imagine fara descriere- (prabusire-drona-mq-9_22612200.png)

Sursa foto: Air Force Magazine

Anchetatorii USAF au descoperit că principala cauză a accidentului a fost operatorul care a identificat greșit manetele. În plus, ancheta a constatat că proiectarea stației de control la sol (GCS) a MQ-9 a contribuit la această confuzie, deoarece nu există marcaje, diferențieri de culoare sau protecții de siguranță care să separe maneta de gaze de maneta flapsurilor, care sunt aproape una de alta în GCS.

Pilotul avea 705 ore de operare a dronelor MQ-9 și era calificat ca instructor la momentul accidentului.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy