Mirage 2000 vs. F-16. Experții occidentali explică diferența dintre avioanele de luptă pe care Ucraina speră să le primească

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Pilot F-16 Fighting Falcon. Foto: Raytheon
Pilot F-16 Fighting Falcon. Foto: Raytheon

Cele mai promițătoare și cele mai așteptate în Ucraina sunt avioanele de luptă F-16 de fabricație americană, deși avioanele franceze Mirage 2000-5 pot, de asemenea, completa avioanele de luptă ucrainene. Acest lucru a fost declarat de Ilia Ievlash, un purtător de cuvânt al Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene.

,,Nu comentăm declarațiile politicienilor străini în acest moment. Bineînțeles, nu avem astfel de aeronave. Lucrăm doar cu tipurile de arme care sunt disponibile în prezent în Ucraina și, bineînțeles, este prea devreme pentru a vorbi despre estimări privind modul în care acestea pot fi folosite", a declarat Ievlash.

Săptămâna trecută, în timpul unei vizite în Normandia, președintele Ucrainei și-a exprimat speranța că aeronavele franceze vor zbura în curând pe cerul ucrainean, în timp ce președintele francez Emmanuel Macron și-a anunțat intenția de a transfera avioanele de luptă Dassault Mirage 2000 către Ucraina și de a antrena piloți ucraineni ca parte a noii cooperări militare ucraineano-franceze. Macron nu a precizat câte avioane de vânătoare va furniza Franța, dar a spus că piloții vor fi instruiți până la sfârșitul anului.

Vocea Americii a vorbit cu șapte piloți americani în rezervă, aviatori și oficiali ai Pentagonului, precum și cu piloți de luptă ucraineni, care au fost de acord să vorbească sub rezerva anonimatului.

Mirage 2000, F-16 și MiG-29 sunt toate avioane de luptă supersonice multi-rol de generația a patra, dar au diferențe semnificative. Mirage 2000 și F-16 sunt avioane monomotor, în timp ce MiG-29 este un avion bimotor.

Cu toate acestea, ceea ce este crucial în timpul utilizării în luptă este faptul că doar F-16 a fost complet modernizat și îmbunătățit de-a lungul anilor, fiind cu adevărat un avion multifuncțional cu drepturi depline, afirmă sursele consultate de redacţia de limbă ucraineană a Vocea Americii.

Experții explică faptul că capacitățile de luptă ale unui avion sunt determinante de caracteristicile radarelor, ale sistemelor de apărare, de război electronic etc., precum și de armele pe care aceste avioane le pot transporta. Aceste informații sunt un secret militar, astfel că datele furnizate în surse deschise sunt adesea neadevărate, explică piloții.

Un pilot american experimentat, în retragere, care a zburat pe F-16, subliniază imperfecțiunile designului avionului Mirage, în special forma triunghiulară a aripilor, care "nu permite efectuarea de manevre bune în lupta cu alte aeronave".

,,Noi (americanii) am încetat să le mai fabricăm acum 60 de ani", subliniază acesta. Pilotul american spune că a avut experiență cu aceste avioane în timpul războaielor din Orientul Mijlociu și în timpul exercițiilor comune: "Nu pot spune nimic bun despre ele. Cel mai periculos lucru la ele este că nu își dau seama cât de rele sunt (în aer)".

În schimb, un alt fost pilot de vânătoare american consideră că "francezii fac lucruri bune". El recunoaște că "nimeni nu vinde o mașină dacă se conduce prea bine, dar băieții voștri (piloții ucraineni) le vor folosi cum trebuie".

Pilotul american explică, de asemenea, că astfel de înțelegeri sunt benefice pentru Franța, care face mulți bani din vânzarea de armament, astfel că acordul Mirage 2000 cu Ucraina ar putea fi o bună reclamă pentru ei, având în vedere că un alt jucător de pe piața internațională de tehnologie militară, Rusia, a început să își exporte echipamentele în mod substanțial de la începutul războiului de amploare.

Cu toate acestea, în ceea ce privește cooperarea internațională în materie de securitate, francezii sunt mai predispuși să vândă sau să furnizeze tehnologie, fără alte aranjamente pentru instruire, întreținere și sprijinul logistic necesar pentru operarea acestor arme, spune un fost oficial american din domeniul apărării care și-a început cariera ca pilot de F-16.

Pregătirea pe Mirage 2000 pentru ucraineni poate fi ceva mai rapidă decât pe F-16, deoarece cerințele de cunoaștere a limbii engleze și de cunoaștere a tacticilor și procedurilor occidentale nu sunt la fel de stricte. "De asemenea, nu va mai fi nevoie să căutăm și să angajăm instructori de la contractori sau locuri în centre de pregătire, ci să desfășurăm pregătirea direct în unitățile de luptă cu instructori militari activi", a declarat un pilot de luptă ucrainean pentru Vocea Americii.

Acest lucru ar putea fi important având în vedere întârzierile în pregătirea piloților ucraineni pe avioane F-16 în Europa și Statele Unite și numărul limitat de locuri în centrele de pregătire pentru piloții ucraineni, după cum a relatat presa americană.

De exemplu, Politico a relatat că Ucraina a declarat că are 30 de piloți care ar putea începe imediat pregătirea în Statele Unite, dar că centrul de pregătire din Arizona nu poate accepta decât 12 ucraineni, că Danemarca a suspendat pregătirea pe aceste avioane de vânătoare, iar centrul de pregătire din România nu este încă pregătit.

În timp ce F-16 sunt "superioare din toate punctele de vedere", Mirage 2000 ar putea fi o completare pentru forța de luptă a Ucrainei, care în prezent este formată doar din avioane sovietice MiG-29 și Su-27, spune un ofițer militar american de rang înalt în retragere care a pilotat F-16.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel