Generalul Dănilă: Problema MiG-21 LanceR e lipsa pieselor de schimb. Nu știm câte radare și rachete mai sunt disponibile

Sursă foto: Forțele Aeriene Române - ROAF Facebook
Sursă foto: Forțele Aeriene Române - ROAF Facebook

Generalul Ștefan Dănilă, șef al Statului Major General al Armatei Române (1 ianuarie 2011 - 1 ianuarie 2015), a discutat despre decizia de a suspenda zborurile avioanelor MiG-21 LanceR.

Generalul Dănilă, primul general de aviație care a deținut funcția de șef al Statului Major, în cadrul unei emisiunii „Radar geopolitic” de la Televiziunea Română, a făcut referiri cu privire la suspendarea zborurilor MiG-21 LanceR. 

În pofida vârstei avansate a aeronavelor, acesta pune sub semnul întrebării justificarea de a retrage aeronavele din cauza numeroaselor accidente. În opinia sa problema în prezent a MiG-urilor ar fi lipsa de piese de schimb și de muniție.

„Din punctul meu de vedere avioanele respective nu pot fi considerate improprii zborului și oprite la sol din cauză că au fost multe victime. Cel puțin în ultimii 20-25 de ani nu cunosc niciun caz în care să fi fost o catastrofă strict din motive tehnice”, a subliniat generalul Dănilă care a adăugat că avioanele MiG-21 LanceR ale României fuseseră evaluate și au participat inclusiv la misiuni de poliție aeriană în statele baltice.

Generalul român consideră că acest lucru demonstrează că ele au capacitate de luptă, deși aceasta e redusă „din cauza faptului că lipsesc piesele de schimb”.

„Nu știm câte radare mai sunt disponibile, nu știm câte rachete mai sunt disponibile”, a subliniat generalul Ștefan Dănilă.

CITEȘTE ȘI: Dîncu: Ucraina nu a cerut avioanele MiG-21 LanceR. România a demarat o analiză complexă a aeronavelor

 

Avioanele MiG-21 LanceR trebuiau scoase din funcțiune încă din 2012

 

2. -imagine fara descriere- (mig-21-prabusit-mures_03442300.jpg)

Acesta a admis că bătrânele MiG-uri ar fi trebui retrase încă din 2012 și conservate, precizând că o evaluare s-a făcut inclusiv sub mandatul său de șef al Statului Major. Generalul Ștefan Dănilă a amintit că retragerea MiG-urilor 21 LanceR ar fi trebuit să aibă loc cu mult timp în urmă, când tot atunci trebuia ca avioanele F-16 să le ia locul.

„Nu sunt nostalgic. Avioanele MiG-21 trebuiau oprite de mai mult timp la sol. Trebuia evaluată clar posibilitatea de menținere a lor, iar această evaluare s-a făcut. Am făcut-o și eu, au făcut-o și alții înaintea mea.

În 2012 avioanele ar fi trebuit să iasă din funcțiune și conservate. În acel moment trebuia să avem alte avioane operaționale și să avem capacitatea de a ne asigura poliția aeriană în două locații, așa cum ne-am luat angajamentul la NATO.

În momentul de față noi suntem în situația în care într-un loc (n.r. - Mihail Kogălniceanu) executăm poliție aeriană cu F-16, iar în altă parte a trebuit să notificăm NATO că nu mai facem poliție aeriană de la Câmpia Turzii pentru că MiG-urile-21 sunt suspendate de la zbor”, a conchis generalul român.

Amintim că pe data de 15 aprilie MApN a anunțat suspendarea tuturor zborurilor pentru avioanele MiG-21 LanceR.

MApN preciza la data respectivă că în ultimii 20 de ani s-au înregistrat 26 de accidente ale aparatelor MiG-21 LanceR.

CITEȘTE ȘI: „Adio” MiG-21 LanceR, motiv de dispută în România. Fălcoi: Avioanele sunt vechi, dar cad din cauza antrenamentului deficitar al piloților

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

DefenseRomania on Facebook

Articole Recomandate

Crossuri externe


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy