Forţele Navale ale SUA vor să renunţe la șase nave de luptă aproape noi: Au numeroase probleme tehnice şi reparaţiile costă prea mult

S.I. Catalin |
Data actualizării: | Data publicării:
USS Freedom, prima navă din clasa care îi poartă numele din cadrul programului Littoral Combat Ships. Sursă foto: U.S. Navy
USS Freedom, prima navă din clasa care îi poartă numele din cadrul programului Littoral Combat Ships. Sursă foto: U.S. Navy

Fortele Navale ale SUA intenționează să renunte la șase nave de luptă, două nave din clasa Independence și patru nave din clasa Freedom, disponibile pentru vânzare prin intermediul programului Foreign Military Sales (FMS), în următorii doi ani. Cea mai veche și cea mai nou dintre navele care se intenționează a fi vândute sunt în serviciul U.S. Navy de mai puțin de opt ani și, respectiv, de mai puțin de trei ani.

 

Planurile U.S. Navy de a vinde șase dintre navele sale de luptă au fost prezentate într-un raport recent către Congresul SUA cu privire la programul anual pentru construcția de nave militare pentru anul fiscal 2024.

Documentul stipulează că, în anul fiscal 2024, navele din clasa Independence, USS Jackson și USS Montgomery, vor fi disponibile pentru vânzare. Aceste nave au fost livrate în 2015 și, respectiv, 2016. Apoi, în anul fiscal 2025, navele din clasa Freedom USS Wichita, Billings, Indianapolis și St Louis vor fi, de asemenea, vândute prin intermediul programului FMS. Aceste nave au intrat în serviciul U.S. Navy în 2019-2020.

U.S. Navy a retras din serviciu nava de desant USS Coronado (LCS-4), pe 14 septembrie 2022, după doar opt ani de utilizare. Motivul renunţării la această navă - prezenta defecte structurale și fisuri în carenă. LCS Coronado [LCS-4] este din clasa Independence este a treia navă de luptă construită în cadrul programului Littoral Combat Ships la care U.S, Navy a decis să renunţe.

 

 

De ce vrea U.S. Navy să renunţe la nave de luptă noi?

 

Unul dintre argumentele pentru renunţarea la cele șase nave de luptă este acela că acestea au fost ambarcaţiuni utilizate pentru testare și formare și au servit la dezvoltarea unor soluții care sunt utilizate în prezent pe navele de coastă. Refuzul U.S. Navy de a le moderniza va permite alocarea resurselor bugetare pentru nevoi mai urgente.

Fregatele de luptă din clasa Freedom și Independence s-au dovedit a fi extrem de costisitoare pentru operare. După cum s-a raportat anterior de către publicaţia americană The War Zone, costul estimat al operării unei astfel de nave este de aproximativ 70 de milioane de dolari pe an. Prin comparație, distrugătoarele cu rachete ghidate din clasa Arleigh Burke costă aproximativ 81 de milioane de dolari.

Nava LCS Coronado [LCS-4], la care U.S.Navy a renunţat anul trecut, nu a jucat un rol major în capacitățile de apărare ale SUA. Funcția sa a fost în primul rând de platformă de testare și de antrenament. Dar această clasă de nave [Independence] are probleme structurale grave, care duc la apariţia unor fisuri în corpul navei, ci și la o coroziune rapidă a metalului. 

În timpul unei audieri în Senatul SUA, amiralul Marinei SUA, Michael Gildea, a făcut o declarație despre "importanţa militară" limitată a acestor nave de luptă, care este legată de sistemele de luptă antisubmarin aflate la bord. Sistemul de război antisubmarin, a spus amiralul american, este "pur și simplu ineficient".

 

Costuri prea mari pentru mentenanţa acestor nave

 

În plus, cel puțin unele dintre aceste nave necesită costuri semnificative pentru efectuarea de reparații și modificări. Navele din ambele clase au avut numeroase probleme încă de la începutul construcției lor. Cea mai notorie a fost problema cu sistemul de propulsie al navelor din clasa Freedom. 

Nu se știe încă dacă Marina americană a identificat deja cumpărători sau potențiali cumpărători ai acestor nave. În planul de construcție a navelor publicat recent, U.S. Navy notează că "navele destinate vânzării către clienți străini sunt menținute în stare corespunzătoare pentru cel mult doi ani, în conformitate cu politica FMS".

Nu se știe cine ar putea fi interesat să cumpere aceste nave și la ce ar putea fi folosite. O altă mare întrebare este prețul real pe care potențialii cumpărători vor fi dispuși să îl plătească pentru aceste nave aproape noi, care costă aproximativ o jumătate de miliard de dolari fiecare.

 

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel