Avioanele F-35 ale Royal Australian Air Force ar funcţiona defectuos. Analist militar: Aceste avioane nu satisfac nevoile Australiei la capitolul apărare

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Australia este pe cale să formeze o a patra escadrilă de avioane de vânătoare americane F-35 Lightning II. Astfel, Forțele Aeriene Regale Australiene [RAAF] ar urma sa aibă în total 96 de avioane de luptă de generația a V-a. Australia nu este doar un cumpărător, ci și un partener industrial al companiei americane Lockheed Martin în programul F-35.

Interesul Australiei pentru avioanele F-35 a început acum douăzeci de ani - în 2002. În calitate de partener de nivel III în programul F-35, Canberra s-a angajat să aloce peste 16 miliarde de dolari pentru a achiziționa cel puțin 76 de avioane de luptă. Până în prezent, 54 de avioane de luptă au fost deja livrate de Lockheed Martin către Forțele Aeriene Regale Australiene [RAAF]. 2023 este termenul limită stabilit de guvernul australian pentru a aduce toate cele 54 de avioane de luptă în stare operaţională.

Cu toate acestea, Forțele Aeriene Regale Australiene [RAAF] se plâng deja de unele probleme pe care le au avioanele F-35.

Programul guvernamental de formare a unei a patra escadrile [96 de avioane F-35 în total] a fost intens dezbătut de experții militari australieni. Cel mai respectat expert militar australian și analist în domeniul apărării, Brian Toohey, nu este de acord cu intențiile guvernului de la Canberra. Toohey a susținut că Australia ar trebui să ceară restituirea sumei date până în prezent pentru achiziționarea F-35.

 

Critici aduse achiziției 

 

Există mai multe motive. În primul rând - costul de întreținere. Se pare că fiecare F-35 australian a stat în aer cu 23% mai puțin timp decât era planificat. În următorii trei ani, această tendință va continua. Acest lucru înseamnă că avioanele au stat mai mult timp la sol decât s-a anticipat, iar costurile cu întreținerea lor au fost şi ele mult mai mari.

Australia trebuie să aloce 11 miliarde de dolari pentru a-și întreține flota de avioane F-35A Lightning II până în 2053.

Acest aspect a ridica imediat întrebarea: dacă motivul pentru mai puține ore de zbor este reprezentat de problemele de întreținere, câte miliarde va mai trebui să plătească Australia pentru a se asigura că avioanele sunt operaționale până în 2053?

Unele voci din Australia descriu avionul F-35 ca fiind un dezastru total. Un exemplu este faptul că primele două avioane de luptă achiziționate în 2013 pentru 280 de milioane de dolari sunt atât de vechi încât nu pot fi modernizate, conform configurației actuale a Lockheed Martin.

Anthony Galloway, un jurnalist australian specializat în domeniul apărării, a făcut o caracterizare mult mai urâtă. Potrivit acestuia, avioanele F-35 nu corespund deloc nevoile Australiei. Un exemplu este China. Un F-35 australian nu poate ajunge până în Marea Chinei de Sud decât dacă este realimentat în zbor. Adică, cu o rază de luptă operațională de 1.000 km, pentru a ajunge la maximum 1.500 km trebuie să realimenteze. Acest lucru înseamnă plasarea de avioane-cisternă în aer, care sunt ținte ușoare dacă apare un conflict cu China.

Galloway merge chiar mai departe în analiza sa, susținând că raza de acțiune reală a aeronavei este de 500 km în timpul luptei, deoarece ar trebui să facă mai multe manevre în aer şi nu un simplu zbor. Atunci când o aeronavă se deplasează cu o vitează mai mare în timpul luptei, se consuma mult mai mult combustibil, ceea ce reduce automat autonomia acesteia.

Alți experți australieni spun că opțiunea "supersonică" nu corespunde realității, deoarece la o astfel de viteză [1,6 Mach ] avionul poate zbura doar 90 de secunde. După aceste 90 de secunde, pilotul F-35 trebuie să încetinească. Și toate acestea în cazul în care nu există un conflict militar.

Descarcă-ți aplicația DefenseRomania. O poți instala de aici:  Android (Magazin Play)    iOS (App Store)

Există și alte probleme. De exemplu, scriu analiștii australieni, F-35 australian folosește software-ul Block 3F. Acesta este un sistem electronic digital proiectat și fabricat de Lockheed Martin. Întreținerea și actualizarea acestui sistem de operare sunt mult mai ample și mai costisitoare decât sistemele sale concurente din întreaga lume. Această opinie nu este doar comentariul unui analist australian, ci și al unui ofițer american de rang înalt.

Anul trecut, generalul-locotenent S. Clinton Hinote, adjunctul șefului de stat major al USAF, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la software-ul Block 3F.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

DC Media Group Audience

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel