Doborârea zborului MH17. Separatiştii pro-ruşi au cerut sisteme Buk pentru a doborî avioane ucrainene

S.I. Catalin / 12 apr 2021 / 15:42

Postul olandez de televiziune NOS a publicat mai multe înregistrări audio ale unor conversaţii dintre principalii lideri militari ai forţelor separatiste din Donețk care au doborât Boeing-ul malaezian МН17, la 17 iulie 2014. Este prima convorbire telefonică interceptată şi analizată din care reiese că separatiştii pro-ruşi au cerut un sistem de rachete Buk din Rusia pentru a dobora avioane de vânătoare ale Forţelor Aeriene Ucrainene. La momentul respectiv, în vara lui 2014, la aflare veştii că au doborât un avion de pasagerii, separatiştii au încercat să facă sistemul Buk dispărut, trecându-l pe teritoriul Rusiei printr-un punct de frontieră care nu mai era controlat de statul ucrainean.

Discuțiile au fost interceptate de serviciile ucrainene de informaţii, iar în centrul acestor convorbiri telefonice sunt: generalul GRU, Serghei Dubinski (nume de cod „Khmuryi”); Fostul pretins ministru al apărării din Donețkul separatist, Igor Ghirkin (Strelkov) și Oleg Pulatov, șef adjunct al serviciului de informații "DPR.

Potrivit sursei citate, până acum, aceste înregistrări, nu au fost făcute publice şi reprezintă o nouă probă în cazul anchetei derulate pentru găsirea tuturor vinovaţilor implicaţi în cazul prăbușirii Boeing-ului malaezian МН17, la 17 iulie 2014 în regiunea Donețk din Ucraina.

Din analiza înregistrărilor conversaţiilor celor trei, reiese că în ziua accidentului - 17 iulie 2014 - Dubinski a precizat că a avut contact direct cu Moscova. Potrivit jurnaliștilor care au analizat înregistrările, Igor Strelkov a negociat cu partea rusă „la cel mai înalt nivel”.

În înregistrările conversației dintre Pulatov și Dubinski, poate fi auzit Dubinski vorbind, în ziua doborârii zborului MH 17, despre furnizarea unui sistem de rachete Buk. Conform acestuia, arma (sistemul de rachete n.a) era necesară pentru a respinge eventualele atacuri aeriene ale Forţelor Aeriene Ucraine, în apropiere de orașul Marinka.

Dubinski către comandantul adjunct al batalionului „Vostok”: „Sanych, nu sunt sigur că oamenii mei pot rezista acolo (în această conversație, Dubinski spune că nu poate face nimic împotriva avioanelor de luptă ucrainene n.a)... Ar fi bine să ai un Buk! Dacă pot obține sistemul Buk destul de devreme dimineața, îl pot duce acolo (pe linia frontului n.a). Atunci este în regulă, dacă nu, sunt în rahat!"

Dubinski: „Pentru că nu putem face nimic altceva, sperăm doar la un Buk”. Pulatov: „Aha”. Dubinski: "E bine?" Pulatov: "Da".

Într-un fragment al conversației, Dubinski spune că Girkin „a ajuns la Moscova” - ziua prăbușirii MH17. În plus, el spune că forţele separatiste așteaptă „decizia Moscovei” de a-și retrage unitățile din Sloviansk.

Într-o altă conversație, subalternul lui Dubinski, Pulatov, îi spune că „tancurile nu sunt necesare, este nevoie doar de artilerie cu rază lungă de acțiune și o bună apărare antiaeriană”. Ca răspuns, Dubinski îi promite lui Pulatov să livreze sistemul de rachete Buk.

După ce MH17 a fost doborât, Leonid Harcenko îl sună pe Pulatov și raportează că a fost doborât un „Şu” [avion de vânătoare al Forțelor Armate din Ucraina]. La 17 iulie, la aproximativ jumătate de oră după prăbușirea avionului de pasageri, Dubinski este informat de forţele separatiste că ar fi fost doborât un avion de vânătoare al Forţelor Aeriene Ucrainene.

A durat aproape două ore ca Dubinski să afle că avionul doborât nu era un ’’Su’’ al Forţelor Aeriene Ucrainene, ci un avion de pasageri.

După această conversație, potrivit interceptărilor, Dubinsk a cerut explicații militarilor care au executat focul.

Ulterior, Pulatov a susținut că aeronava Boeing ar fi doborât de un avion ucrainean – un Şu – după care militanții ar fi doborât avionul ucrainean. Această versiune a fost susţinută în mod repetat de către presa de stat rusă – după prăbușirea Boeing-ului malaezian МН17 – iar apoi a stat la baza poziției oficiale a Ministerului rus al Apărării cu privire la accidentul aviatic din 17 iulie 2014.

Consiliul olandez de securitate, care analizează circumstanţele în care a fost doborât Boeing-ul malaezian МН1, susține că nu au existat alte avioane lângă zborul MH17, cu atât mai puţin un avion de vânătoare ucrainean.

1. -imagine fara descriere- (mh17_83749100.jpg)

După confirmarea informațiilor despre doborârea unui avion de pasageri, Dubinski, judecând după un alt record, i-a ordonat lui Leonid Harcenko să scoată urgent sistemul de rachete Buk, din zona în care a fost instalat, şi să-l ducă în Rusia prin regiunea Luhansk.

Avionul de pasageri al companiei Malaysia Airlines, care efectua zborul MH17 de la Amsterdam la Kuala Lumpur, s-a prăbușit la 17 iulie 2014 în regiunea Donețk din Ucraina, ucigând 298 de persoane – cetățeni a 10 state. Pentru a ancheta acest accident, a fost creată o echipă comună de investigații – JIT, care a inclus reprezentanți din Australia, Belgia, Malaezia, Olanda și Ucraina.

La 8 septembrie 2016, în Olanda, echipă internațională de anchetă formată din reprezentanți ai Olandei, Malaeziei, Belgiei, Australiei și Ucrainei a anunțat rezultatele provizorii ale anchetei.

Potrivit experților JIT, zborul MH17 a fost doborât de pe teritoriul controlat de militanții pro-ruși cu o rachetă a sistemului Buk, adus din Rusia. După prăbușirea aeronavei, sistemul de rachete a fost returnat în Federației Rusă.

În mai 2018, Olanda și Australia au acuzat oficial Rusia că a doborât zborul MH17. Procesul de judecată al inculpaților în cazul MH17 va începe pe 9 martie 2020. Primii patru inclulpati sunt Igor Ghirkin (Strelkov), Serghei Dubinski, Oleg Pulatov și Leonid Harcenko.

Ghirkin și Dubinski au anunțat deja că refuză să se prezinte pentru a depune mărturie la proces.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt1
YesMy