Distrugătoare ale SUA sau aliate sub pavilion românesc în Marea Neagră? O soluție pentru problemele cu care se confruntă Marina României

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
USS Arleigh Burke, sursă foto: US Navy
EXCLUSIV
USS Arleigh Burke, sursă foto: US Navy

Generalul (r.) Mircea Mîndrescu, analizând situația dificilă cu care se confruntă Forțele Navale Române, dar și în contextul războiului de agresiune rus generat asupra Ucrainei, a precizat că nu ar fi fost exclus ca România să preia nave în sistem lend-lease, nave de luptă ale aliaților, însă sub pavilion românesc.

Generalul (r.) Mircea Mîndrescu, prezent la emisiunea Obiectiv EuroAtlantic, difuzată săptămânal de DefenseRomania, a abordat planificarea și înzestrarea forțelor armate române.

Generalul român a comentat propunerea lui Seth Cropsey, director al think tank-ului Yorktown Institute, fost oficial în cadrul Departamentului Apărării din timpul administrației Ronald Regan și subsecretar adjunct de stat al politicilor U.S. Navy în 1984, care a transmis recent într-o amplă analiză că SUA ar trebui să accelereze livrările bateriilor de coastă Naval Strike Missile în contextul războiului rus. De precizat că înainte de invadarea Ucrainei, România a ales soluția americană NSM pentru protejarea coastelor sale maritime.

Generalul Mândrescu a mers mai departe și a vorbit inclusiv despre posibilitatea ca țara noastră să fi preluat nave aliate în procedură Lend-Lease (împrumut-închiriere), ca soluție pentru a acoperi lipsurile privind înzestrarea. O piedică însă ar fi Convenția de la Montreaux, dar nave aliate sub pavilion românesc ar trece de limitările actului.

„Bazinul Mării Negre e caracterizat prin existența a două puteri: Rusia și Turcia și, pe lângă alte caracteristici, avem un factor decisiv Convenția de la Montreaux”, precizează generalul Mîndrescu.

Prin Convenția de la Montreux, semnată în 1936, URSS a reușit să interzică accesul în Marea Neagră pentru navele de luptă mari, inclusiv portavioanele, al căror deplasament depășește 30.000 de tone. Totodată, la propunerea Marii Britanii, statele occidentale au reușit să restricționeze accesul în Marea Neagră al submarinelor rusești. De exemplu, acestea nu pot intra sau ieși în/din regiune decât la sosirea din șantierele navale sau deplasarea către acestea pentru reparații.

Potrivit convenției, navele de luptă ale statelor neriverane, cu un deplasament mai mic de 30.000 de tone, pot intra și rămâne în Marea Neagră pentru o perioadă de maximum 21 de zile.

 

Nave aliate sub pavilion românesc în Marea Neagă? Cât de posibil e un asemenea scenariu

 

2. Distrugăto... (uss-porter_96624900.jpg)Distrugătorul american USS Porter. Sursă foto: U.S. Naval Forces Europe

„Turcia are posibilitatea să închidă Strâmtorile Bosfor și Dardanele în cazul în care ar începe un război, iar dacă nu e parte din conflict, ea are posibilitatea de a închide Strâmtorile pentru statele parte a conflictului. Limitările în tonaj fac imposibilă prezența portavioanelor în Marea Neagră și a unor formațiuni navale mari. Aceste limitări nu cred că ne convin în momentul de față.

Pentru că o variantă (n.r. - pentru a recupera decalajul privind înzestrarea Marinei) e furnizarea cât mai rapid a acestor rachete antinavă (n.r. - NSM), din cauza contextului militar din zona Mării Negre, dar nu ar fi fost imposibil pentru a satisface nevoia unei prezențe navale pe mare a unor nave care să fie cumva împrumutate, să aibă pavilion românesc. Ar fi fost o posibilitate la care nu știu dacă ne-am gândit cum trebuie. Poate am făcut-o, poate am fost refuzați”, a precizat generalul Mircea Mîndrescu.

Acesta a amintit că soluția era una viabilă în contextul în care Asocierea desemnată câștigătoare în contractul corvetelor, încă din 2019, nu semnează contractul pe care MApN l-a oferit. Subliniem că din motive ce țin de partea financiară care a cauzat neînțelegeri între Șantierul Naval Constanța și gigantul francez Naval Group, contractul corvetelor e blocat, existând voci care indică inclusiv ruperea acordului, MApN nemaifiind dispus să aștepte.

Urmăriți integral emisiunea Obiectiv EuroAtlantic în care generalul (r.) Mircea Mîndrescu a discutat despre procese de planificare și înzestrare pentru Armata română

 

SUA ar fi cerut Turciei să accepte revenirea distrugătoarelor americane în apele Mării Negre

 

Subliniem că potrivit unui articol apărut în cotidianul american The Wall Street Journal, citat și de DefenseRomania, Statele Unite sunt interesate de revenirea distrugătoarelor americane în Marea Neagră, unde ar urma să atenueze amenințarea reprezentată de submarinele rusești.

În cadrul articolului, care a fost publicat în contextul desfășurării la București a reuniunii miniștrilor de externe din statele membre NATO, se arată faptul că Regiunea Mării Negre are o importanță strategică crucială pentru SUA și aliații săi.

Prezența navelor americane în Marea Neagră devenise aproape constantă înainte de 24 februarie 2022, invadarea totală și brutală a Ucrainei de către Rusia.

În decembrie 2021 distrugătorul american USS Arleigh Burke s-a aflat în apele Mării Negre, asta după ce un alt distrugător american, USS Porter, a fost prezent în noiembrie în Marea Neagră.

După invadarea Ucrainei Turcia a închis Strâmtorile Bosfor și Dardanele.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel