DAPA a spus că faza de proiectare a aeronavei a fost finalizată, permițând proiectului KF-X / IF-X, denumire care reprezintă coreeanul Fighter eXperimental / Indonesian Fighter eXperimental, să treacă la următoarea fază: construcția prototipului.
Dezvoltarea aeronavelor multirol cu un singur loc, cu două motoare, a început în ianuarie 2016, proiectul preliminar al KF-X fiind finalizat în iunie 2018. Lucrările de producție la primul prototip au început în februarie 2018, KAI anunțând la acea vreme că a început să fabrice corpul aeronavei.
Programul de dezvoltare KF-X are în vedere producerea a șase prototipuri, urmate de patru ani de încercări și finalizarea dezvoltării acestuia până la jumătatea anului 2026. Producția în serie a aeronavei este programată în perioada 2026-32, cu 120 de unități inițiale destinate să înlocuiască flota îmbătrânită de avioane F-4E Phantom și F-5E Tiger II ale Forțelor Aeriene ale Republicii Coreea (RoKAF).
Se preconizează că producția totală va depăși 350 de unități, inclusiv o cotă pentru export.
În prezent, Indonezia își renegociează implicarea în program, deși Jakarta rămâne angajată să-și onoreze obligațiile de plată stabilite prin acordul financiar din 2015.
În baza acestui acord inițial, care este acum supus renegocierii, Indonezia s-a angajat să plătească 20% din costurile totale de dezvoltare, care sunt estimate la aproximativ 8 miliarde de dolari. Guvernul sud-coreean va plăti 60% din programul de dezvoltare, compania KAI, contractant principal, va acoperi diferența de 20%.
Partenerul companiei KAI în proiect este societatea PT Dirgantara din Indonezia.
Vezi și: Coreea de Sud: Primele F-35 comandate de Seul au ajuns în țară