Comandorul Gheorghe Stancu, ultimul zbor din carieră. Marele pilot român a adunat peste 3.400 de ore de zbor

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Comandorul Gheorghe Stancu, sursă foto: Forțele Aeriene Române Facebook
Comandorul Gheorghe Stancu, sursă foto: Forțele Aeriene Române Facebook

Comandorul Gheorghe 'Gică' Stancu a efectuat azi ultimul zbor dintr-o carieră militară impresionantă de pilot de peste 34 de ani.

„În data de 14.10.2020, comandorul Gheorghe Stancu a efectuat ultimul zbor dintr-o carieră de peste 34 de ani de pilot”, au anunțat Forțele Aeriene Române, pe pagina oficială de Facebook. 

„Am adunat minut cu minut peste 3400 de ore de zbor pe diferite aeronave, majoritatea pe MiG-21 (U, US,UM, IRSM,M, MS) și toate variantele de MiG-21 LanceR. Pilot fiind consider că această experiență poate fi asemănată cu un zbor lung, dificil uneori în toate condițiile meteo  - semnat al vostru Gică”, se mai arată în postarea ROAF.

„Ultima aterizare ca pilot de vânătoare. O viață dedicată Aviației Militare: 34 de ani, 3400 de ore de zbor, peste 50 de misiuni internaționale și demonstrații aeriene. Ce-ți poți dori mai mult? O pensie, cel puțin la fel de lungă și sănătate alături de familie!”, a transmis Gheorghe Stancu, pe pagina personală de Facebook.

 

În data de 14.10.2020, comandorul Gheorghe Stancu a efectuat ultimul zbor dintr-o carieră de peste 34 de ani de pilot. ...

Publicată de Forţele Aeriene Române pe Miercuri, 14 octombrie 2020

 

Într-un interviu acordat în urmă cu patru ani publicației Aeronews.ro, comandorul Gheroghe Stancu își amintește: „Am început să zbor în 1986 la Școala Militară de ofițeri de aviație Aurel Vlaicu de la Bobocu. “Fabrica de piloți”, cum îi spuneam noi. În primul an am făcut pregătire teoretică, după care în 1987 am inceput să zburăm cu YAK-52, avion cu elice. La inceput am zburat în jur de 20 de ore în primul an, iar apoi am ajuns până la acrobație și înaltă acrobație (răsturnare, looping, Immelmann, pendul, vrie). Cea mai frumoasă vrie se face cu YAK-52. În anul următor am zburat tot cu YAK, circa 17 ore, și am ajuns până la traiect cu formația. Mi-a plăcut la nebunie!”.

 

Comandorul Gică Stancu, impresionat de Eurofighter

 

În interviul citat, comandaorul român vorbește despre avioanele pe care le-a pilotat, precizând că cel mai mult l-a impresionat Eurofighter Typhoon.

„Am zburat pe multe aeronave. Pe lângă YAK-52 și L-39 am zburat cu Alphajet, F-15, Harrier, F-16, Panavia Tornado, Eurofighter Typhoon, IAR 330L. Fără îndoială, Typhoon-ul mi s-a parut cel mai impresionant. L-am zburat în 2007 alături de un italian și m-a încântat ca avion. Pe locul doi ar fi Alphajet, a fost primul avion cu care am facut acrobație completă, cu turajul la 80%. Urmeaza F-15 (cu care am făcut și realimentare în aer) și apoi F-16, care are avionica similară MiG-ului 21”.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel