Când va începe construcția corvetelor Gowind 2500 pentru România? Industria de apărare vine cu precizări

DefenseRomania Team / 22 iul 2020 / 09:54
EXCLUSIV

Viorel Manole, directorul executiv al PATROMIL (Asociația Patronală Română a Producătorilor de Tehnică Militară), a vorbit în exclusivitate pentru DefenseRomania despre programul „Corveta multifuncțională”.

În ceea ce privește programul corvetelor, Viorel Manole a atras atenția că Forțele Navale se confruntă cu o urgență în contextul în care de la momentul agresiunii ruse în Crimeea au trecut deja șase ani, precizând totodată că urgența a fost cauzată și de „acțiunile în instanță repetate și neprincipiale pentru un partener NATO și UE al României”, făcând referire la procesele în urma unei licitații pe care o consideră foarte transparentă.

 

Când începe construcția corvetelor Gowind 2500?

 

Iar în contextul în care Curtea de Apel București a respins definitiv solicitarea celor de la Damen de a anula procedura de atribuire în programul corvetelor, întrebarea care stă pe buzele tuturor este când va fi demarată construcția. PATROMIL speră că undeva la finalul trimestrului al treilea sau începutul trimestrului al patrulea să fie semnat contractul iar în maximum 60 de zile de la acel moment să pună în aplicare contractele. Viorel Manole a anunțat că deja au fost purtate negocieri și au fost semnate precontracte între industria de apărare și Naval Group.

Suntem într-o criză foarte mare. Șansele ca aceste corvete să intre în dotarea Marinei românești la termenele foarte scurte prevăzute în documentația de licitație sunt reduse”. Acesta a amintit că termenul de construcție pentru prima corvetă este de doi ani de la semnarea contractului.

Urmărim cu toții, pentru că entitatea achizitorie este MApN. Din punctul nostru de vedere ar fi ideal dacă undeva la sfârșitul trimestrului trei, începutul trimestrului patru, s-ar semna contractul cu firma decisă și declarată câștigătoare iar în maximum 60 de zile de la acel moment noi putem să începem contractele cu Naval Group pe care le-am negociat și care există deja la Oficiul de offset”, ne-a mărturisit Viorel Manole, în exclusivitate pentru DefenseRomania.

Amintim că Ministerul Apărării Naționale a ţinut să facă câteva precizări cu privire la procesul de achiziție a corvetelor multifuncționale pentru Forțele Navale Române, precizând că semnarea contractului se va face după soluţionarea dosarelor din instanță.

 

PATROMIL susține că doar Naval Group a contactat industria de apărare din țară

 

Totodată, directorul PATROMIL ne-a precizat că asociația pe care o reprezintă a continuat în această perioadă discuțiile cu Naval Group, câștigătoarea licitației, și cu furnizorii companiei franceze, în ciuda faptului că programul a fost blocat în instanță.

Am avut discuții cu aceștia și cu Naval Group și, începând de anul trecut, către Oficiul de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială (n.r. - Oficiul de offset) au început să curgă documente angajante ale Naval Group către statul român prin care spuneau cât și cui din industria românească vor da comenzi și contracte”, a anunțat Viorel Manole, semnalând că problema offset-ului a fost în permanență o reală provocare pentru industria de apărare din România. Directorul PATROMIL a precizat că singura entitate implicată în licitație care a contactat industria de apărare din România a fost Naval Group. „Noi am așteptat să avem discuții, atât cu Damen cât și cu Fincantieri. Singurii care au negociat și au semnat precontracte au fost cei de la Naval Group”, susține Viorel Manole.

Iar contacte au existat și cu industria de apărare din Franța, pentru a facilita programul „Corveta multifuncțională”, și nu numai. „Noi, industria de apărare din România, în 2018, am încheiat un memorandum de colaborare cu o asociație similară din Franța, asociația GICAN. Am dezvoltat o umbrelă sub care membrii din industria românească cu membrii din industria franceză, să aibă acel cadru care să le permită să identifice oportunități de colaborare în programul „Corveta multifuncțională” și nu numai”, a precizat directorul PATROMIL care a adăugat că Franța nu este un caz particular, fiind încă șapte acorduri de acest fel cu industria din alte state.

 

Gowind 2500, corvetele ce vor fi operate de Forțele Navale Române

 

2. -imagine fara descriere- (gowind_naval_group_30707300.jpg)

 

Francezii de la Naval Group vor construi 4 corvete Gowind 2500, pentru Forțele Navale Române. Acestea vor fi construite în parteneriat cu Șantierul Naval Constanța. Oferta câștigătoare a Naval Group se ridică la aproximativ 1.2 miliarde de euro.

Potrivit Naval Group, transferul de tehnologie la care s-a angajat „va aduce beneficii întregii industrii navale românești pe termen lung; pe lângă SNC, mai multe companii românești vor fi subcontractate să lucreze atât pentru construirea corvetelor, cât și pentru întreținerea lor, pentru cel puțin 30 de ani”.

Ca posibile specificații tehnice, Gowind 2500 va fi o corvetă cu propulsie hibridă diesel-electrică CODLAD. Corveta are un deplasament de 2.500 de tone, cu o lungime de 102 metri și 16 metri lățime. Poate atinge o viteză maximă de aproximativ 48 kilometri pe oră.

Corveta va putea transporta un elicopter și va dispune de un sistem de control al dronelor. În ceea ce privește armamentul, acesta va fi asigurat de MBDA, principalul dezvoltator de rachete din Europa. Acestea vor fi rachete anti-navă Exocet Block 3, amplasate pe părțile corvetei. În ceea ce privește sistemul anti-aerian, pe cele patru corvete Gowind 2500 ce vor fi operate de Forțele Navale Române, vor fi integrate sistemele VL Mica, dezvoltate tot de MBDA.

Corvetele Gowind 2500 dispun și de tehnologie stealth ce le oferă o semnătură mică pe radar.

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
nxt.23
YesMy