,,Potrivit precizărilor făcute de echipaj, zborul s-a desfășurat în regim normal, toate sistemele și echipamentele funcționând în mod corespunzător”, au precizat reprezentanții OAK.
După cum a menționat Serviciul de presă al corporației, avionul a fost pilotat de un echipaj sub conducerea lui Anri Naskidyants. Zborul a fost efectuat de pe aerodromul Întreprinderii de aviație din Kazan, la o altitudine de aproximativ 6.000 de metri și a durat două ore și 20 de minute.
,,În timpul zborului, au fost efectuate verificările necesare la sistemele generale ale aeronavei și la echipamentele radioelectronice de la bord, instalate ca parte a modernizării profunde a aeronavei, și au fost urmărite performanțele noului motor NK-32 seria 02, dezvoltat și fabricat de United Engine Corporation (UEC, parte a Rostec)”, s-a menționat în comunicatul de presă al OAK.
Pe 02 februarie a fost efectuat primul zbor cu avionul profund modernizat Tu-160M cu denumirea Igor Sikorsky, realizat pe baza aeronavei aflate în exploatare.
Anterior, Ministerul rus al Apărării a informat despre planurile de modernizare a tuturor celor 16 avioane de tip Tu-160 aflate în dotarea Forțelor Aerocosmice ale Federației Ruse.
Pe de altă parte, pe 25 ianuarie 2018, între Ministerul rus al Apărării și compania Tupolev a fost încheiat un contract pentru producerea unor bombardiere strategice noi de tip Tu-160M. Acesta prevede construirea unui prim lot format din 10 aeronave, pentru o valoare de 15 miliarde de ruble fiecare.