Inginerii companiei Sikorsky au reușit, doar 10 luni să transforme un elicopter UH-60L Black Hawk în S-70UAS U-Hawk - un sistem aerian autonom (UAS) versatil, care are cu 25% mai mult spațiu de transport decât un Black Hawk obișnuit.
Transformarea este uimitoare, secțiunea cabinei de pilotaj fiind înlocuită cu uși și rampă acționate cu clapete. De asemenea, în locul comenzilor de zbor convenționale a fost ales un sistem fly-by-wire de a treia generație, low-cost, integrat cu tehnologia de zbor autonom MATRIX.
Operatorii – nu piloții – vor pilota aeronavele U-Hawk, o tabletă oferind operatorului controlul deplin asupra aeronavei U-Hawk, de la pornire până la oprire.
Potrivit comunicatul Lockheed Martin, aeronava S-70UAS U-Hawk expusă în această săptămână la expoziția Asociației Armatei Statelor Unite prezintă un spațiu mai mare în cabină pentru:
● Transportul de încărcături mai lungi, cum ar fi rachete,
● Încărcarea/descărcarea unui vehicul terestru fără pilot,
● Încărcarea/descărcarea de provizii,
● Lansarea de roiuri de drone de recunoaștere sau de atac și
● Transportul de rezervoare interne de combustibil pentru o autonomie mai mare sau o durată mai lungă de staționare.
„Am dezvoltat acest prototip de la concept la realitate în mai puțin de un an, iar modificările efectuate pentru a transforma acest Black Hawk cu echipaj într-un UAS cu sarcină utilă multi-misiune pot fi replicate la scară largă rapid și la un cost accesibil. U-Hawk continuă moștenirea Black Hawk de a fi cea mai importantă aeronavă utilitară din lume și deschide ușa către noi capacități în rol de UAS”, a declarat Rich Benton, vicepreședinte și director general al Sikorsky.
Ce misiuni va îndeplini U-Hawk
Încărcarea frontală și spațiul cu 25% mai mare al cabinei aeronavei U-Hawk oferă acum flexibilitatea de a acomoda încărcături supradimensionate până la aceeași greutate brută maximă.
La fel ca aeronava UH-60L, varianta U-Hawk păstrează capacitatea de încărcare prin ușa laterală și de a ridica în exterior 9.000 de livre (4.080 kg) folosind cârligul cargo.
Elicopterul S-70UAS U-Hawk este configurat pentru a conduce și reaproviziona misiuni de asalt aerian, primul zbor fiind preconizat pentru 2026.
● Sprijin tactico-operativ. Transportul și desfășurarea de vehicule terestre fără pilot, cum ar fi HDT Hunter Wolf 6x6 UGV.
● Reaprovizionare și susținere logistică a forțelor. Transportă până la patru containere intermodale modulare comune (față de două în prezent).
● Sprijin de foc. Transportă o încărcătură HIMARS cu șase rachete sau două rachete navale de atac.
● Sisteme lansate. Desfășoară efecte lansate care transportă senzori/muniții fixate în cabină.
● Supraveghere. Se deplasează autonom pe o distanță de peste 1600 nm (3.000 km) sau poate staționa până la 14 ore fără realimentare.
„U-Hawk oferă un sistem aerian utilitar rentabil, valorificând caracteristicile comune cu flota UH-60 existentă, iar pilotarea sa fără echipaj reduce atât costurile de operare, cât și pe cele de întreținere”, a declarat Igor Cherepinsky, directorul Sikorsky Innovations.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News