Un pilot ucrainean crede că avioanele F-16 pentru misiuni defensive și F-15E pentru contraofensivă ar rezolva problemele Ucrainei

Gheorghiță Orjanu |
Data actualizării: | Data publicării:
SUA, F-15E Strike Eagle, sursă foto: U.S. Air Force
SUA, F-15E Strike Eagle, sursă foto: U.S. Air Force

Un pilot de MiG-29 al Forțelor Aeriene ucrainene a explicat ce „combinație” de avioane americane, ar fi cea mai optimă împotriva forțelor ruse.

După recenta reușită în obținerea sistemelor de apărare antiaeriană NASAMS, ucrainenii readuc în discuție ideea de a primi și avioane de luptă F-16, posibil chiar și F-15.

Într-un interviu acordat, pe 1 iulie, publicației ”Militarnyi” (Mil.in.ua), pilotul cu indicativul ”Juice” a precizat că, pentru desemnarea tipului și categoriei de aeronave necesare, este necesar,  în primul rând, să se stabilească, ce trebuie să facă acele aeronave pentru îndeplinirea misiunilor actuale de luptă, iar în funcție de asta, să se aleagă avioanele cele mai potrivite.

În continuare, pilotul a și dat răspunsul concret, care ar fi tipurile de aparate ce pot executa cel mai bine respectivele sarcini.

Aeronavele F-15, F-16 și F-18 sunt „acele lucruri realiste care ne-ar putea închide, într-adevăr, problemele într-o măsură sau alta”, a precizat pilotul ucrainean.

„Viziunea mea personală, imaginea idealistă este întrebuințarea masivă de F-16 pentru misiuni defensive și F-15E pentru misiuni de lovitură și pentru operațiile noastre de contraofensivă, dar trebuie înțeles că obținerea acestor avioane este o plăcere foarte, foarte scumpă, iar eu am anumite îndoieli cu privire la cât de departe vom reuși, dar cu sprijin decent din partea aliaților noștri, este posibil”, a declarat pilotul.

Totodată, el a precizat că echiparea Forțelor Armate cu aeronave F-16 pare soluția cea mai realistă pe termen mediu și acest lucru se datorează faptului că aceasta este o aeronavă întrebuințată pe scară largă, care este în serviciu într-un număr destul de mare de țări europene.

„Aeronavele sunt într-un un număr mare de țări, există o mulțime de piese de schimb pentru ele , sunt destul de multe baze de întreținere, inclusiv pe continentul nostru, nu doar în America”, a mai precizat pilotul ucrainean.

 

Și totuși, trecerea de pe MiG-29 pe F-16 ar fi un „efort herculean” care ar putea să creeze mai multe probleme decât soluții

 

Potrivit publicației Defense Express, aeronavele sovietice învechite îi împiedică pe piloții ucraineni să fie mai inventivi efectiv pe câmpul de luptă.

Problema transferării Forțelor Aeriene ucrainene de aeronave de luptă F-16 a fost ridicată de mai multe ori și este în continuare discutată și promovată în cercurile înalte ale administrației americane.

Specialiști militari ucraineni susțin chiar că au pus la punct un program prin care, în câteva săptămâni până la o lună, un pilot poate învăța să opereze o aeronavă F-16. Cu toate acestea, experți internaționali atrag atenția că soluția este nerealistă.

Un fost pilot american, John "JV" Venable, cu peste 2.000 de ore de zbor pe F-16 de-a lungul unei cariere de 25 de ani în aviația SUA, a declarat, potrivit Military.com, că furnizarea de avioane avansate și antrenarea ucrainenilor pentru utilizarea lor, ar fi un „efort herculean”, care ar putea să creeze mai multe probleme decât soluții.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel