Tancurile M-55S donate de Slovenia sunt acum în dotarea armatei ucrainene (Foto)

DefenseRomania Team |
Data publicării:

Potrivit unei imagini publicate de site-ul ucrainean "MIL.IN.UA" la 17 decembrie 2022, Valeri Markus subofițer din Brigada 47 de Asalt a publicat o fotografie care arată mai multe tancuri de luptă M-55S donate de Slovenia pentru Fortele Armate Ucrainene.

 

Analizând această imagine, putem spune că tancurile M-55S donate de Slovenia se află acum în serviciul forțelor armate ucrainene și sunt utilizate de Brigadă 47 de Asalt. Până în prezent, nu a fost publicată nicio informație oficială cu privire la utilizarea tancurilor M-55S da către armata ucraineană.

La 19 septembrie 2022, au apărut primele informaţii că Slovenia a aprobat transferul către Ucraina a 28 de tancuri M-55S în schimbul unor vehicule militare pe care ar urma să le primească din Germania, iar la 29 octombrie 2022, site-ul "Kyiv Independent" a publicat informaţia că tancurile M-55S au fost trimise în Ucraina.

 

Câteva detalii tehnice despre tancurile M-55S

 

La jumătatea anului 1990, Slovenia a lansat un program de modernizare pentru vechile T-55 de fabricație sovietică la standardul cunoscut sub numele de M-55S1. Primul T-55 modernizat al armatei slovene a fost finalizat în 1997 și a intrat în dotarea armatei slovene în 1999.

Designul M-55S1 păstrează aspectul original al T-55 de fabricație sovietică, dar a fost serios îmbunătățit în ceea ce privește mobilitatea, protecția și puterea de foc. De fapt, tunul original D-10R de 100 mm a fost înlocuit cu un tun de ţânc cu țeavă de 105 mm din seria L7/M68, capabil să tragă o gamă largă de muniție, inclusiv antitanc - Tracer (HEAT-T), Armour Piercing Fin Stabilised Discarding Sabot - Tracer (APFSDS-T) și High Explosive Squash Head - Tracer (HESH-T).

În ceea ce privește protecția, M-55S1 a primit blindaj reactiv exploziv (ERA) montat pe arcul frontal al turelei, și pe părțile laterale superioare ale carenei pentru a crește protecția împotriva loviturilor cu proiectile de tip HEAT.

Pentru a îmbunătăți mobilitatea pe teren accidentat, suspensia M-55S1 a fost înlocuită. Noua șenilată de 580 mm lățime a fost dotată cu tampoane de cauciuc. Motorul diesel standard V-12 răcit cu apă, care dezvoltă 580 CP, a fost înlocuit cu un motor diesel de 600 CP.

M-55S poate atinge o viteză maximă pe șosea de 50 km/h, cu o autonomie maximă de croazieră de 500 km.

 

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel