Paza de coastă chineză acționează pe stilul Moscovei: Navele sale au lovit „intenționat” ambarcațiuni filipineze

Filipine l-a convocat pe ambasadorul Chinei pentru două incidente maritime în care nave chineze au blocat nave filipineze duminică în largul insulelor Spratly, pe care China continuă să le revendice. Manila a numit acțiunile navelor chineze, care s-au lovit chiar de nave filipineze, „ilegale și periculoase”.

Filipine au acuzat luni navele pazei de coastă chineze că s-au ciocnit „intenţionat” cu navele sale, aflate într-o zonă disputată a Mării Chinei de Sud.

Ambele părți au făcut schimb de acuzații după ultimul incident de duminică, care a fost cel mai grav de până acum în apele din jurul bancului disputat Second Thomas, deși nimeni nu a fost rănit.

Purtătorul de cuvânt al Consiliului Național de Securitate al Filipinelor, Jonathan Malaya, a declarat luni că China a avariat o navă filipineză, dar nimeni nu a fost rănit. Potrivit acestuia, pagubele sunt încă evaluate de Garda de Coastă din Filipine.

Incidentul a avut loc în Marea de Vest a Filipinelor, așa cum numește Manila zona din Marea Chinei de Sud, adiacentă Filipinelor, care se află în zona sa economică exclusivă de 200 de mile marine.

La rândul său, China a declarat duminică că ambarcațiunile filipineze „s-au ciocnit periculos” de navele de pază de coastă și „nave de pescuit chinezești” care pescuiesc acolo.

Ambasada Chinei din Manila a cerut guvernului filipinez să nu „provoce probleme și provocări” pe mare și să înceteze să defecteze reputația Chinei cu „atacuri fără temei”.

Alături de aliatul său, Statele Unite și-au exprimat în mod oficial îngrijorarea. Ministerul de Externe al Chinei a declarat că declarația SUA ignoră faptele.

Purtătoarea de cuvânt a Ministerului de Externe filipinez, Teresita Daza, a declarat că Manila a „aplicat toate procesele diplomatice”. Departamentul de Stat al SUA a sprijinit Filipine și a acuzat China de „acțiuni periculoase și ilegale”.

Incidentele au avut loc duminică dimineață. Într-unul dintre acestea, Filipine a spus că o navă chineză a pazei de coastă a efectuat „manevre de blocare periculoase” care au condus la o coliziune cu o navă de aprovizionare filipineză în zona Second Thomas Shoal, unde Filipine a scufundat în mod deliberat o veche navă de război în 1999, care servește acum ca avanpost.

O imagine de duminică împărtășită de paza de coastă filipineză a arătat că trei din cele patru bărci implicate în misiunea de reaprovizionare sunt înconjurate de șapte nave chineze de pază de coastă și miliție maritimă mai mari.

China revendică 90% din Marea Chinei de Sud, inclusiv insulele Spratly și Scarborough Shoal, care se află în vestul Mării Filipine. China continuă să-și construiască baze pe aceste insule, chiar dacă o sentință a Tribunalului de arbitraj de la Haga din 2016 a numit pretențiile chineze ca fiind nefondate. Cu toate acestea, Beijingul a respins concluziile arbitrajului. Spre exemplu, Second Thomas Shoal (un atol din Insulele Spratly din Marea Chinei de Sud) se află la 1.000 km de China continentală.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Citite săptămâna aceasta

DC Media Group Audience

Parteneri






CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel