Elicopterele sovietice rămân baza pentru Africa, dar au nevoie de întreținere: O companie sud-africană va produce în Emirate componente pentru Mi-17 și Mi-24

Nicolae Iordan |
Data actualizării: | Data publicării:

Grupul Paramount din Africa de Sud se pregătește să producă pale compozite pentru elicoptere sovietice, prin înființarea unei fabrici de producție în Emiratele Arabe Unite. Compania se așteaptă ca noua fabrică să răspundă solicitărilor operatorilor africani de aeronave care au nevoie de întreținere și modernizări.

Luna trecută, Paramount a anunțat semnarea unui acord de parteneriat strategic cu AAL Group, cu sediul în Emiratele Arabe Unite, pentru a produce pale principale compozite și rotoare de coadă pentru elicopterele de tip Mi (familia de elicoptere proiectate de inginerul rus Mihail Leontievici Mil).

AAL Group din Emiratele Arabe Unite a furnizat o gamă completă de servicii de întreținere și reparații pentru familia Mi de elicoptere de mai bine de două decenii.

Aceste aeronave sunt de obicei echipate cu lame metalice din aliaj de titan, care sunt supuse unei presiuni mari în timpul misiunilor militare. Însă, potrivit companiei de servicii financiare Citigroup, sancțiunile occidentale aplicate Moscovei ar putea viza în perioada următoare exportul de metale rare, precum titanul, utilizate intens în industria militară.

Pe continentul african există peste 23 de operatori de elicoptere Mi, iar Togo a fost ultima țară care a primit două noi elicoptere Mi-17 în decembrie. Un procent mare de elicoptere din epoca sovietică din flotele africane sunt neutilizabile, ceea ce înseamnă că fie sunt blocate pentru perioade lungi de timp, fie sunt complet retrase. Acest lucru s-a datorat parțial incapacității clienților de a-și menține flotele, o problemă agravată de războiul din Ucraina, care a avut impact asupra lanțurilor globale de aprovizionare și livrare. În plus, mai multe națiuni din Africa se confruntă cu constrângeri bugetare.

Paramount asigură lame compozite pentru Mi-17 și Mi-24, un înlocuitor complet interschimbabil pentru cele metalice originale, la care se adaugă beneficii logistice și operaționale.

"Lamele metalice au o limită de aproximativ 4.000 de ore de utilizare, în timp ce materialul compozitul mărește durata la 20.000 de ore. În general, majoritatea aeronavelor au limite bazate pe timp și ore de funcționare. Limita de timp, adică numărul de ani utili de operare depind de depozitare, condiții de funcționare și așa mai departe, dar lamele compozite le-ar depăși cu mult pe cele din metal", a declarat Brian Greyling, șeful unității de sisteme aerospațiale din cadrul Paramount.

În plus, alternativa oferită de Paramount, permite înlocuirea individuală a lamelor, eliminând practica schimbării întregului set atunci când apar probleme într-un singur loc. Deși sunt mai scumpe, compania consideră că speranța de viață mai lungă pe care o oferă face costul total al exploatării aeronavelor mult mai ieftin. Din calculele producătorului, palele compozite devin rentabile după doar 200 de ore de zbor per aeronavă.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel