Moartea lui Prigojin, execuție în stil mafiot. O nouă dovadă: Rusia nu va investiga prăbușirea avionului conform regulilor internaționale

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Prigojin/ Severreal.org ; Embraer Legacy 600 / flickr, Markus Eigenheer
Foto: Prigojin/ Severreal.org ; Embraer Legacy 600 / flickr, Markus Eigenheer

Accidentul aviatic în care a fost implicat avionul lui Evgheni Prigojin nu va fi investigat  în conformitate cu regulile internaționale, un nou argument în favoarea teoriei potrivit căreia fondatorul Wagner a fost asasinat din ordinul Kremlinului.

Rusia a informat autoritatea braziliană de investigare a aeronavelor că, ”pentru moment”, nu va investiga prabusirea avionului Embraer, în conformitate cu regulile internaționale, anunță Reuters.

În urma prăbușirii aeronavei de fabricație braziliană, și-a pierdut viața șeful mercenarilor Wagner, Evgeny Prigojin. Evident, Kremlinul neagă orice implicare. 

Prigojin, doi locotenenți de top ai grupului său Wagner și patru bodyguarzi s-au numărat printre cele 10 persoane care au murit când Embraer Legacy 600 s-a prăbușit la nord de Moscova, săptămâna trecută.

Centrul brazilian pentru Cercetare și Prevenire a Accidentelor Aeronautice (CENIPA) a declarat că se va alătura unei investigații conduse de Rusia dacă ar fi invitat și sonda ar fi ținută în conformitate cu regulile internaționale.

Autoritatea de aviație a Rusiei nu este obligată să spună da CENIPA, dar unii foști anchetatori au declarat că ar trebui, deoarece există suspiciuni în jurul prăbușirii  avionului Embraer Legacy 600 din 23 august, mai ales că aeronava are un istoric bun de siguranță aviatică.

Potrivit Organizației Națiunilor Unite pentru Aviația Civilă Internațională (ICAO) cu sediul în Montreal, zborul din Moscova cu destinația Sankt Petersburg a fost intern, așa că nu este supus regulilor internaționale cunoscute în întreaga industrie sub numele lor legal „Anexa 13”.

„Nu sunt obligați, ci doar este o recomandare să facă asta”, a declarat pentru Reuters unul dintre reprezentanții CENIPA, Marcelo Moreno.

„Dar dacă vor spune că vor deschide ancheta și vor invita Brazilia, vom participa de departe”, a mai spus acesta.

Totuși, consultantul american pentru siguranța aviației și fost investigator John Cox atrage atenția că o investigație internă rusă va fi întotdeauna pusă sub semnul întrebării fără participarea Braziliei, țara în care a fost fabricat avionul.

CENIPA și producătorul Embraer vor să prevină viitoare accidente, dar se confruntă cu provocări în obținerea de informații din anchetă din cauza sancțiunilor impuse Rusiei și a reticenței Moscovei de a permite controlul extern.

Aproximativ 802 avioane regionale Embraer cu 37 până la 50 de locuri, construite pe aceeași platformă ca aeronava Legacy 600, sunt în serviciu.

Regulile după care se desfășoară investigațiile aviatice se regăsesc în Anexa 13 a Convenției privind aviația civilă internațională, numită și Convenția de la Chicago din 1944.

De-a lungul timpului, investigațiile desfășurate conform Anexei 13 au contribuit la îmbunătățirea semnificativă a siguranței aeriene.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel