Aeronava Su-47 a fost dezvoltată în anii 1990, când Federația Rusă deja cocheta cu aeronave de generația a V-a. Su-47 a beneficiat de tehnologia anilor 1980.
Potrivit National Interest, două sunt cauzele pentru care Su-47 a rămas la stadiul de prototip. Aeronava nu a trecut de această etapă și nu a fost demarată producția în serie. A fost construit un singur avion care mai întoarce și azi capul pasionaților.
Sursă foto: Cont Facebook - Sukhoi su-47 berkut
Prima cauză a fost una generată de o decizie de proiectare iar cealaltă cauză ține de aspectul financiar.
În primul rând Su-47 Berkut a fost proiectat cu aripi cu săgeată inversă. Acest lucru a fost un avantaj la începutul programului, oferindu-i capacități ieșite din comun, mai ales în ceea ce privește manevrabilitatea, mai precizează sursa citată. Însă decizia s-a întors în cele din urmă împotriva proiectului, asta pentru că aripile nu rezistau la forțele uriașe la care era supusă aeronava la viteze mari.
O a doua cauză a fost reprezentată de faptul că proiectul nu a mai beneficiat de finanțare în contextul prăbușirii URSS.
Cu Su-47 Berkut, rușii au surprins prin desingnul neobișnuit, în special prin aripile cu săgeată inversă. Căderea Uniunii Sovietice și criza financiară acută în care Rusia s-a scufundat nu a mai permis finanțarea dezvoltării Su-47 în perioada respectivă.
Ultima oară, singurul Su-47 a fost surprins acum doi ani pe pista aeroportului Zhukovsky, acesta fiind remorcat, în timpul expoziției MACS-2019:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News