Noua conducere a Germaniei a discutat despre achiziționarea de F-35. Bombele nucleare, marele „handicap” al Eurofighter și F/A-18

F-35, sursă foto: Lockheed Martin
F-35, sursă foto: Lockheed Martin

Presa germană a precizat pe 8 ianuarie că noul ministru al Apărării al, Christine Lambrecht, i-a transmis cancelarului german Olaf Scholz că avioanele F-35 și Eurofighter ECR sunt din nou luate în considerare pentru înlocuirea aeronavelor Panavia Tornado ale Luftwaffe (Forţele Aeriene Germane) - optimizate pentru misiuni de atac (IDS), dar și pentru misiuni de război electronic și recunoaștere (ECR).

„Scopul este de a clarifica din nou dacă cumpărarea aeronavei F-35 ar putea fi o alternativă și dacă Eurofighter [Electronic Combat Role (ECR)] ar putea fi luat în considerare pentru înlocuirea aeronavelor Tornado [n.a. însărcitate cu misiunile de război electronic și recunoaștere]’’, a precizat Lambrecht că i-ar fi spus lui Scholz, precizează Deutsche Presse-Agentur (DPA).

Avionul de vânătoare stealth F-35, respins anterior ca posibilă opțiune de înlocuire a aeronavelor Tornado ale Luftwaffe ar putea reveni în cursa pentru înzestrarea cu noi avioane de luptă pentru Forțele Aeriene Germane, a informat recent agenția de presă germană DPA.

În urmă cu trei ani, Germania decisese să nu opteze pentru F-35 ca înlocuitor al  Tornado Ministrul german al Apărării de atunci, Ursula von der Leyen, a decis în ianuarie 2019 că atât Eurofighter-ul deja introdus în dotarea Luftwaffe, cât și aeronava americană F/A-18 ar putea fi succesori ai Tornado.

Astfel, F-35 nu era văzut de ministerul german al apărării ca o opţiune pentru înlocuirea aeronavelor Tornado, deoarece, aşa cum au susţinut mulţi analişti militari, se concentra mai multe pe susţinerea programului ’’Sistemul de Luptă Aerian al Viitorului’’ (FCAS/SCAF) care presupune dezvoltarea unei aeronave de generaţia a VI-a.

Din câte se pare, Motivul pentru care Berlinul a revenit asupra acestei decizii sunt cele 20 de bombe nucleare B-61, care au fost date de Statele Unite Germaniei în cadrul programului NATO „Nuclear Sharing”. 

Despre faptul că bombele nucleare B-61 ar putea fi decisive în decizia Germaniei de a se întoarce la F-35, DefenseRomania a scris încă de la finalul anului trecut.

Tornado, care a intrat în serviciu în anii 1970, este aeronava desemnată de Luftwaffe pentru a transporta cele 20 de bombe nucleare B61 fabricate în SUA și stocate în Germania. Cu toate acestea, din 2017, Forțele Aeriene Germane caută un succesor potrivit pentru aeronavele Tornado – care în prezent sunt prea învechite pentru a participa la misiunile NATO.  

 

SUA nu acordă licență pentru ca Eurofighter să transporte bombe nucleare B-61. Germania ar putea fi forțată să se îndrepte spre F-35

 

Problema Berlinului este că Statele Unite nu acordă licență pentru aeronavele Eurofighter ca purtătoare de bombe nucleare B-61.

Inițial, Eurofighter Typhoon a fost luat în considerare de Germania ca platformă purtătoare de bombe nucleare B-61, dar, conform Statelor Unite, certificarea acestei aeronave ar necesita de la trei până la cinci ani, iar avioanele Tornadele urmează să fie retrase din serviciu în 2025 sau cel târziu 2030. 

În aprilie 2020, Ministerul german al Apărării și-a anunțat intenția de a achiziționa 30 de avioane F/A-18F Super Hornet, 15 avioane E/A-18 Growler (o variantă de Super Hornet), pentru asigurarea capacității germane de suprimare a apărării antiaeriene a inamicului - SEAD (Suppression of Enemy Air Defense), dar şi 90 de avioane Eurofighter.

În noiembrie 2020, a fost confirmată decizia de a achiziţiona aeronave Eurofighter, dar achiziția de avioane Super Hornet a fost amânată până după alegerile federale germane din octombrie 2021, deoarece prezenţa bombelor nucleare B61 pe teritoriul Germaniei a fost un subiect de dezbatere în timpul campaniei.  

 

F/A-18 a fost și el „scos” de pe lista aeronavelor pe care ar putea fi integrate bombe nucleare B-61

 

În noiembrie 2021, nouă coaliție germană de guvernare a reînnoit angajamentul Germaniei de a fi parte a misiunii de descurajare nucleară ale NATO. Dar, între timp, F/A-18F fusese scos de Administrația Națională de Securitate Nucleară de pe lista aeronavelor care urmau să fie certificate pentru a transporta bomba nucleară B-61.  

Întrebat de Federația Oamenilor de Știință Americani cu privire la schimbare, Departamentul de Apărare al SUA a răspuns pur și simplu că „nu există o solicitare că F/A-18F să fie certificat pentru a transporta B61-12 ”, precizează publicaţia AeroTime.

Certificarea nucleară pentru F-35A este în curs de desfășurare. În octombrie 2021, Forțele Aeriene ale Statelor Unite au precizat că două avioane F-35A au reușit să lanseze bombe nucleare inerte de tip B61-12.

Ogiva noilor bombe nucleare din programul B61-12 e dezvoltată de Naţional Nuclear Security Administration (NNSA). Programul are ca obiectiv înlocuirea variantelor bombelor nucleare B61-3, B61-4 i B61-7, B-6110.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Get it on App Store
Get it on Google Play

Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt50
YesMy - smt4.1.0